A fogyasztói szokások bemutatása a használt és az új autó piacon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Zsebők Ádám
További közreműködők: Dobó Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:gépjármű
gépjármű értékesítés
import
importszabályozás
márka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40456
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témájául a használt autó piacot vizsgáltam meg. Szerettem volna egy átfogóbb képet kapni erről a piacról, illetve az esetleges összefüggésekről az új, és használt autókkal kapcsolatban. Elsőként az import személyautók piacát vizsgáltam meg, hiszen Magyarországra rengeteg személyautót hoznak be külföldről. A legtöbb számban behozott autókat megvizsgáltam típus és gyártmány szerint is. Legtöbb autót a kompakt és kisautó kategóriában Opelből hoznak be, középkategóriában pedig Volkswagenből. Utána a hazai autópiacot vizsgáltam meg, területileg, átlag korukat tekintve, illetve az újonnan forgalomba helyezett autók adatait is. Az újonnan forgalomba helyezett autók száma drasztikusan csökkent. A használt autók átlagos korát tekintve öregednek, a tavalyi kimutatások szerint már 15 év az átlag. Ezek után az online kérdőívem adatait elemeztem, majd összefüggéseket kerestem a kitöltők válaszai között. Kiderült többek között az is, hogy a kitöltők között a férfiaknak több az egy főre jutó nettó jövedelmük, illetve drágábban vennének használt autót, mint a nők. Szakdolgozatom végén pedig válaszoltam az elején feltett kutatási kérdéseimre.