A nonverbális kommunikáció szerepe, jelentősége a Calzedonia Hungary Kft. keretein belül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nistor Krisztina
További közreműködők: Merliot-Almássy Dr. Eszter
Kulcsszavak:emberi kommunikáció
interperszonális kommunikáció
kommunikáció
kommunikáció az üzleti életben
kommunikáció formái
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40477
Leíró adatok
Kivonat:Kutatásomat azzal a céllal kezdtem meg, hogy fényt derítsek az általam választott cég nonverbális kommunikációjára, annak felkészültségére. Hipotézisem nem más volt, mint a vállalatok életében nagyon fontos szerepet tölt be ez a kommunikációs folyamat, de erre a cégek nem fektetnek akkora hangsúlyt.  Pedig az elméleti fejezetben, már kiderült mekkora részét teszi ki a kommunikációnknak.  Az interjúk, valamint a személyes tapasztalataimnak köszönhetően arra derült fény, hogy  nem fektet a Calzedonia Hungary Kft. elegendő ráfordítást erre a felkészültségre.  Bár a területi képvelő részére volt felkészítő tréning, amely érintette a témát, de sem az üzletvezető sem a többi dolgozó számára nem lett hasonló továbbképzés levezényelve. Az elhangzottak alapján maga a benne dolgozók is úgy vélekednek róla, hogy létre kellene hozni felkészítő tréningeket.  Különösen a Tezenis azon boltjaiban kellene jóval nagyobb hangsúlyt fektetni, ahol fennáll maga a kulturális különbség.  Ezen információk alapján valószínűsíthető, hogy a Calzedonia cég többi márkája esetében is hasonló kihívások vannak. Ezen kutatásból nem szűrhető le ez további vizsgálatokat igényelne.  Elmondható, hogy egy vállalat életében, főleg egy olyanéban, ahol személyes eladás történik elengedhetetlen, nonverbális felkészültség. A dolgozok nézőpontjából mind a verbális és nonverbális kommunikáció nagyon fontos akár egymás és akár a vásárlókkal történő kommunikáció tekintetében is. Javaslataim közzé tartozik az első és a legfontosabb: Minden vállalat életében elengedhetetlen a nonverbális kommunikáció ezért nagyobb hangsúlyt kellene a megfelelő tréningekre fektetni. A Calzedonia Hungary Kft.-nek érdemes  lenne az egységes kommunikációs stratégia  e részére nagyobb energiát ráfordítani. Ezzel a ráfordítással a személyes eladást, valamint maga a cég megítélését vásárlói szemmel magasabb szintre emelni. Fontos itt is kitérni arra, hogy ez a fajta kommunikáció nagyon nagy része nem tudatos, viszont megfelelő tréningekkel egyes részei tanulhatok. Továbbá zárásként kiemelném a területi képviselők és az üzletvezetők munkáját, hiszen az üzletek sikerességét megnézve semmi képség a felkészültségüket illetőleg, még egy olyan témában is, amelyben nem kaptak elegendő felkészítést.