Optikai piac és azt befolyásoló tényezők bemutatása és a Noptiker Kft piaci helyzete

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kajári Örs Hunor
Other Authors: Kovács Dr. András
Format: Thesis
Kulcsszavak:7P modell
márkaépítés
márkahűség
márkázás
optikai piac
Porter elemzés
stratégia
SWOT-elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40515
Description
Abstract:Szakdolgozatomban a gyógyászati segédeszköz piac egy speciális területét, az optikai szegmenst és annak sajátosságait kívánom bemutatni egy magyarországi nagykereskedő és gyártó cégen keresztül. Ebben kitérek a stratégiákra és a márkázásra is, mind elméleti, mind gyakorlati szinten. A saját kutatásom 3 részből épült fel, kettő kérdőívből és egy mélyinterjús szakaszból. A kutatásomban megvizsgáltam, hogy a fogyasztóknak milyen vásárlási szokásaik vannak, mekkora a márka ismeretük, viszonyuk a márkához, ezen felül, hogy mennyire tájékozottak, mennyire hoznak meg önálló döntéseket. A második kérdőívemben az optikákat kérdeztem hirdetési szokásaikról, mennyire vannak jelen az online térben, illetve terveznek-e ilyen irányú fejlesztéseket. Az optikákkal folyatatott mélyinterjúim célja az volt, hogy megértsem a piac működését, erőviszonyok alakulását, valamint azt, hogy az optikák milyen támogatásokat élveznek beszállítóiktól.