A vállalatok társadalmi felelősségvállalási kommunikációjával szembeni elvárások a fogyasztók és a munkavállalók szempontjából

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Aczél Antónia
További közreműködők: Géring Dr. Zsuzsanna Margit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
kommunikáció
társadalmi felelősségvállalás
társadalmi kommunikáció
vállalati kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40620

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg40620
005 20221011102254.0
008 220913suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Aczél Antónia 
245 1 2 |a A vállalatok társadalmi felelősségvállalási kommunikációjával szembeni elvárások a fogyasztók és a munkavállalók szempontjából  |c Aczél Antónia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A vállalati társadalmi felelősségvállalás rendkívül gazdag történettel rendelkezik, mégsem alakult ki rá egységes fogalom. Tovább nehezíti az értelmezést az, hogy számos különböző megnevezés, valamint azok rövidítése él a köztudatban, amelyek szinte alig különböznek egymástól. A társadalom alapvetően felületes tudással rendelkezik a kérdéskörrel kapcsolatban, ez még inkább mélyíti a szakadékot közöttük és a vállalatok között. Ettől függetlenül azonban a vállalatok felelősségvállalása napjainkban sürgetőbb, mint valaha, hiszen a realitás nem azt mutatja, hogy valóban megoldódtak volna társadalmi és környezeti problémáink a CSR megjelenése következtében. A fenntartható fejlődéshez kulcsfontosságú az érintetti csoportok megértése és bevonása, dialógus kezdeményezése és annak ápolása. Dolgozatomban az érintetti csoportok közül a fogyasztói, illetve a munkavállalói réteget vizsgáltam, melyhez kvantitatív, online felületen kitölthető kérdőívet készítettem. A kutatás eredménye azt mutatja, hogy bár sem fogyasztói, sem munkavállalói (vagy álláskeresői) szerepben is a legkevésbé fontos szempontok közé sorolták a vállalatok    társadalmi felelősségvállalását, alapvetően mégis nyitottak a CSR kérdéskörével kapcsolatban és igénylik annak kommunikációját a vállalatok részéről. A kitöltők életkorából, valamint a digitalizáció fejlődéséből adódóan a közösségi médiát preferálják a CSR kommunikáció csatornájaként. Általánosságban elmondható, hogy a jelenleginél hatékonyabb CSR kommunikációra van szükség amennyiben számottevő változásokat várunk. A magyar érintettek – különösen a munkavállalói szerepben – nem is gondolják, hogy mekkora hatással lehetnek a vállalatok felelős működésére. Ehhez kulcsfontosságú a társadalom CSR-ral kapcsolatos tudásának bővítése, valamint az igényeik megértése és az ahhoz való stratégiai felzárkózás. A „one size fits all” módszer nem járható út a CSR esetében sem, hiszen minden vállalat más környezetben működik. Kézenfekvő megoldás lehet a munkavállalók oktatása, amely elősegítheti azt, hogy a résztvevők fogyasztói attitűdje is megváltozzon. Természetesen ideális esetben a vállalatok felelős működésének hátterében etikai indíttatásoknak kellene állnia, azonban úgy gondolom, hogy az egyre inkább sürgető környezeti és társadalmi problémák, valamint a világ folyamatos változása miatt ez is egy megfelelő kiindulópont lehet. 
695 |a CSR 
695 |a kommunikáció 
695 |a társadalmi felelősségvállalás 
695 |a társadalmi kommunikáció 
695 |a vállalati kommunikáció 
700 1 |a Géring Dr. Zsuzsanna Margit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40620/1/GONF0N_Szakdolgozat_BGE_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40620/2/GONF0N_%C3%96sszefoglal%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés