A munkavállalói elkötelezettség növelése a Budapest Bank telefonos ügyfélszolgálatán

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szoboszlai Renáta
Other Authors: Oláh Gábor
Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva
Format: Thesis
Kulcsszavak:Budapest Bank
coaching
elkötelezettség
mentorálás
nagyvállalat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40671
Description
Abstract:Dolgozatom célja a Budapest Bank ügyfélszolgálatán (Telebankon) dolgozó kollégák elkötelezettségének felmérése és azon lehetőségek felkutatása, amellyel növelhető az elkötelezettség. Kutatásom két fő témaköre a coaching és a mentorálás és az ezekben rejlő lehetőségek az elkötelezettség tekintetében. A téma aktualitását bizonyítja, hogy  közeleg a fúzió az MKB és a Takarékbankkal, ami egyre növekvő bizonytalanságot eredményez a területen. A dolgozói elkötelezettség egyre inkább előtérbe kerül a vállalatoknál. Elsősorban a felmondások csökkenése az elvárás az elkötelezettséggel szemben, azonban ismert a szervezeti teljesítményt növelő hatása is.  Kutatásom során a Budapest Bank ügyfélszolgálatán dolgozó 10 munkavállalóval készítettem személyes beszélgetés során félig strukturált interjút.   A kutatás eredményei alapján a Telebank legfőbb erőssége a kollégák közti szoros kapcsolat, a jó munkahelyi légkör, a közvetlen, jó kapcsolat a vezetőséggel. A legnagyobb hátrányként az ingadozó beosztásokat, a hétvégi és éjszakai munkavégzést jelölték meg a válaszadók. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a vezetői beszélgetések, coaching foglalkozások nagy hatással vannak a dolgozók elégedettségére és ezáltal elkötelezettségére, a mentorálás pedig hozzájárul a szociális kapcsolatok építéséhez, ami a terület egyik legnagyobb erőssége.