Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiája

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Katranicz Petra
További közreműködők: Gábor Veronika
Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható fogyasztás
fenntarthatóság
kis- és középvállalkozás - KKV
környezetvédelem
marketing
marketingkommunikáció
stratégiai elemzés
vállalkozás marketingstratégiája
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40673

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg40673
005 20221003083820.0
008 221003suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Katranicz Petra 
245 1 0 |a Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiája  |c Katranicz Petra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása témájában írtam. Célom volt, hogy a szakdolgozatom keretében készített kutatás alapján információkat gyűjtsek a fogyasztói szokásokról és hogy a fogyasztók mennyire törekszenek a környezetvédelemre, továbbá, hogy mennyire nyitottak a hulladékmentes vásárlás koncepciójára. Több kérdésre is kerestem a választ szakdolgozatom írása során. Fontos számomra, hogy a kapott válaszok alapján beazonosíthassam a vizsgált kisvállalkozás célcsoportját, és kielemezzem, hogy a fogyasztók mely esetekben hajlandók átszokni a csomagolásmentes boltokban való vásárlásra, illetve, ha nem hajlandók, akkor ennek mi az oka. A beazonosítás kedvéért a kisvállalkozást Naked Living Kft.-nek neveztem el. Habár a szakdolgozatom célja egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása, elsősorban bemutattam a témához kapcsolódó szakirodalmat, melyben az általam használt modellek és eszközök elméleti részét ismertettem. Ezt követően, a vállalkozás működését, célját és helyzetét mutattam be, mivel a szakdolgozatom tárgyául vett vállalkozás kitalált és nem létező, így mindenképp fontosnak tartottam, hogy részletesen bemutassam elhelyezkedését, létrejöttének miértjét, pénzügyi helyzetét és hosszútávú terveit. A kisvállalkozás bemutatása után a kutatásom részleteit mutattam be. A kutatásom egy kérdőív formájában végeztem, melyet kritériumok nélkül bárki kitölthetett, kortól, nemtől, lakhelytől és jövedelemtől függetlenül, hogy minél hatékonyabban le tudjam szűrni a vállalkozás célcsoportját, illetve a fogyasztók vásárlási és információszerzési szokásait. Olyan kérdéseket tettem fel számukra, mely által a válaszok értékelésekor meg tudtam határozni, hogy a vállalkozásnak milyen marketingkommunikációs eszközök használatára van szüksége ahhoz, hogy a fogyasztókat hatékonyan meg tudja szólítani. A kérdőív kiértékelése után be tudtam azonosítani a célcsoportot és vállalkozásra vonatkozó elemzéseket elvégeztem, mint például a SWOT, STEEP, Porteri öterő-modell. Miután a vállalat környezeti elemzését megkaptam könnyebben tudtam a befolyásoló tényezők tudatában marketingstratégiát választani és meghatározni a marketingmix elemeit a Naked Living Kft. számára. A kutatásomban kapott válaszok és szekunder elemzések alapján arra a konklúzióra jutottam, hogy a fogyasztók nagy része még nem áll készen arra, hogy átálljanak a csomagolásmentes boltokban való vásárlásra, mert egyelőre nem egy elterjedt vásárlási forma és aggályokkal vannak tele, továbbá nem hajlandók kényelmükről lemondani, hiszen több felkészülést igényel és lakhelyükhöz nincsen elég közel csomagolásmentes bolt. Ettől függetlenül véleményem szerint a környezetvédelemről felvilágosult fogyasztók számának növekedésével a csomagolásmentes boltokra való igény is növekedni fog, ami a zero waste életmód elterjedéséhez vezethet. 
695 |a fenntartható fogyasztás 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a kis- és középvállalkozás - KKV 
695 |a környezetvédelem 
695 |a marketing 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a stratégiai elemzés 
695 |a vállalkozás marketingstratégiája 
700 1 |a Gábor Veronika  |e ths 
700 1 |a Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40673/1/Katranicz%20Petra_Egy%20csomagol%C3%A1smentes%20bolt%20marketingstrat%C3%A9gi%C3%A1j%C3%A1nak%20kialak%C3%ADt%C3%A1sa_Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40673/2/Katranicz%20Petra_Egy%20csomagol%C3%A1smentes%20bolt%20marketingstrat%C3%A9gi%C3%A1j%C3%A1nak%20kialak%C3%ADt%C3%A1sa_1.%20sz.%20mell%C3%A9klet.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40673/3/Katranicz%20Petra_Egy%20csomagol%C3%A1smentes%20bolt%20marketingstrat%C3%A9gi%C3%A1j%C3%A1nak%20kialak%C3%ADt%C3%A1sa_2.%20sz.%20mell%C3%A9klet.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40673/4/Katranicz%20Petra_v%C3%A9gleges%20t%C3%A9mav%C3%A1zlat%20%C3%A9s%20%C3%B6sszefoglal%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés