A konfliktusok kezelésének lehetséges módszerei és gyakorlati megvalósulásának vizsgálata vállalkozások esetében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Magyar Veronika
További közreműködők: Csizmadia Péter
Krajcsák Dr. Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:konfliktus kialakulásanak okai
konfliktuskezelés
konfliktusmegelőzés
konfliktusok kialakulása
konfliktusok típusai
szervezeten belüli konfliktus forrásai
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40701

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg40701
005 20221003083908.0
008 221003suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Magyar Veronika 
245 1 2 |a A konfliktusok kezelésének lehetséges módszerei és gyakorlati megvalósulásának vizsgálata vállalkozások esetében  |c Magyar Veronika  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom témájának a konfliktusok kezelésének lehetséges módszereinek és ezek gyakorlati megvalósulásának vizsgálatát választottam. A vizsgálat alanyai a vállalkozások voltak. A választásom azért erre a témára esett, mert egy szervezet életében a konfliktus állandóan jelen van, így a téma aktualitása állandó. Dolgozatom célja az volt, hogy a témában végzett kutatás során megszerzett információk segítségével feltárjam, hogy a gyakorlatban hogyan alkalmazzák az elméleti tudást: történik-e konfliktuskezelés, milyen módszereket alkalmaznak milyen hatékonysággal, a munkavállalók részéről milyen visszajelzések érkeznek ezzel kapcsolatban. A cél elérése érdekében végzett kutatások és vizsgálatok három elkülönülő részből álltak. Első lépésben a munkahelyi konfliktusok kialakulásának okairól, forrásairól azok típusairól, kialakulásának folyamatáról és kezelési lehetőségeiről végeztem irodalomkutatást. Ez jelentette az alapot a következő lépéshez. Második lépésben a primer kutatási módszert segítségül hívva egy kérdőívet készítettem. Harmadik lépésben a kapott eredményeket értékeltem. A saját kérdőíves felmérés nagyon hasznosnak bizonyult, hiszen így egy általános képet kaptam arról, hogy a mintába került vállalkozásokban milyen arányban fordulnak elő konfliktusok, mik a fő kiváltó okai, hogyan kezelik azokat és hogy szervezeti szinten foglalkoznak-e a munkatársak konfliktus kezelési képességeinek finomításán. Összességében megállapítható, hogy a vállalkozásokon belül legnagyobb arányban alkalmanként fordulnak elő konfliktusok, melynek leggyakoribb forrásai az információáramlás hiánya és a nem megfelelő kommunikáció. A mintába került vállalkozásoknál mind pozitív, mind pedig negatív hatásai is voltak a konfliktusoknak. A válaszadók a konfliktus megoldása érdekében együttműködnek, kompromisszumot kötnek és alkalmazkodnak. Véleményem szerint minden szervezetben szükséges konfliktuskezelő tréningeket tartani a dolgozók számára, hozzájárulva a megfelelő légkör kialakításához és a konfliktusoknak ne a negatív, hanem a pozitív hatásai még nagyobb arányban kerüljenek előtérbe. 
695 |a konfliktus kialakulásanak okai 
695 |a konfliktuskezelés 
695 |a konfliktusmegelőzés 
695 |a konfliktusok kialakulása 
695 |a konfliktusok típusai 
695 |a szervezeten belüli konfliktus forrásai 
700 1 |a Csizmadia Péter  |e ths 
700 1 |a Krajcsák Dr. Zoltán  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40701/1/Szakdolgozat_Magyar_Veronika_YB5GPZ.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40701/2/SZTK_O_Magyar_Veronika.pdf  |z Dokumentum-elérés