Az X és a Z generációk motivációja közötti hasonlóságok és eltérések a munkaerőpiacon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Petri Anita
Other Authors: Faragóné Lepp Katalin
Szunai Valéria
Format: Thesis
Kulcsszavak:generációs fejlődés
generációváltás
motiváció
munkamotiváció
ösztönzési rendszer
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40717

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg40717
005 20221003083933.0
008 221003suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Petri Anita 
245 1 3 |a Az X és a Z generációk motivációja közötti hasonlóságok és eltérések a munkaerőpiacon  |c Petri Anita  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatóként, valamint friss munkavállalóként úgy vélem, hogy a humán tőke a munkaerőpiac alapja, így elengedhetetlen ennek részletes ismerete. Jelenleg a humán tőkét több generációra is tovább lehet tagolni, amik között a modernizáció és a digitalizáció miatt egyre élesebb lesz a határ. A munkaerőpiacon most következik be egy újabb generációváltás, amire a vállalatoknak is fel kell készülniük. Ahhoz, hogy a cégek jól tudjanak ebben a helyzetben reagálni és mind a már meglévő, mind a lehetséges munkavállalókat megtartsák, ismerniük kell az elvárásaikat és a motivációjukat. Kutatásom alapjául az X és a Z generációt választottam, mert míg az előbbi már aktív része a munkaerőpiacnak addig az utóbbi most kerül ki a munkavilágába. Illetve e között a két nemzedék között már érzékelhető az internet elterjedésének és a digitalizációnak a hatása. Dolgozatom fő kutatási kérdése: Mi motiválja az X és Z generációkat a munkaerőpiacon való részvételre, és melyek az általuk preferált ösztönzők? Emellett vizsgálom azt is, hogy milyen eltérések és hasonlóságok vannak az általuk előnyben részesített motiváló módszerekben, eszközökben. Bemutatom, hogy melyek azok a motivációs elemek, amik ezt a két generáció számára fontosak és ösztönzik őket a munkavállalásra. Végül pedig összegezem az esetleges hasonlóságokat, eltéréseket. Ezek alapján fogok következtetések levonni, hogy mi az, amit a vállalatoknak továbbra is csinálniuk kell, és mi az, amin változtatniuk érdemes annak érdekében, hogy kielégítsék mind a két generáció motivációs igényeit. Igyekszem javaslatokat tenni a megfelelő ösztönzési és teljesítményértékelési rendszer kialakítására. Az kvantitatív kutatásként egy online kérdőíves felmérést végeztem, melynek célcsoportja az X és a Z generáció tagjai. A kérdőívet elektronikus felületen tettem elérhetővé a kitöltők számára, hiszen így könnyen el tudom juttatni a célcsoportjaimhoz. Emellett nagy elemszámú mintára volt szükségem a vizsgálatokhoz, amit az online kérdőív segítségével a legegyszerűbb elérni. A kérdésekre kapott válaszok segítségével vizsgálom a kutatási kérdésemet, valamint a hipotéziseimet. A kutatás kiértékelése és a következtetések levonása után célom a javaslattétel, hogy melyek azok az elemek, amiken a vállalatoknak érdemes változtatni. Hiszen a vállalatoknak is fontos, hogy a megfelelő ösztönzési stratégiával rendelkezzenek, igazságos és kielégíti mind a két generáció motivációs szükségleteit, ezzel megtartva a számukra elengedhetetlen emberierőforrást. 
695 |a generációs fejlődés 
695 |a generációváltás 
695 |a motiváció 
695 |a munkamotiváció 
695 |a ösztönzési rendszer 
700 1 |a Faragóné Lepp Katalin  |e ths 
700 1 |a Szunai Valéria  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40717/1/Az%20X%20%C3%A9s%20Z%20gener%C3%A1ci%C3%B3k%20motiv%C3%A1ci%C3%B3ja%20k%C3%B6z%C3%B6tti%20hasonl%C3%B3s%C3%A1gok%20%C3%A9s%20elt%C3%A9r%C3%A9sek%20a%20munkaer%C5%91piacon_Petri%20Anita_X9RC54.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40717/2/BA_O_Petri_Anita.pdf  |z Dokumentum-elérés