Az elektronikus piacterek megvalósítása

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Károlyi Attila
Other Authors: Avornicului Dr. Mihály Szilárd
Szabó Anna
Format: Thesis
Kulcsszavak:Amazon.com
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
elektronikus piactér(ek)
eMag.hu
internet története
koronavírus-járvány (COVID-19)
webshop
Woocommerce
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40722
Description
Abstract:A szakdolgozat elsődleges célkitűzése az volt, hogy bemutassuk hogyan érdemes belekezdeni az elektronikus kereskedelembe 2021-ben. A dolgozat elkészítése során arra tökrekedtünk, hogy az olvasó komplex képet kapjon mind az elméleti fogalmakról és meghatározásokról, mind pedig a gyakorlati megvalósításról. A dolgozat céljául tűztük ki még a vásárlási szokások megismerését melyről azt gondoltuk a COVID-19 járvány következtében megváltoztak – ez be is bizonyítottuk primer kutatásunk alapján.A szakdolgozat során ismertetjük a számítógépek fejlődésének fontosabb mérföldköveit és a jövőbe is tekintünk, a mesterséges intelligenciáról is szó esik. Az internet és a világháló kialakulásáról szóló fejezet során teljes képet adtunk a hálózatok-hálózatának fejlődéséről, és bemutattuk azt is, milyen ugrás szerű növekedés következett be az internet felhasználók számába.A történeti áttekintés után áttérünk az elektronikus kereskedelem fogalmának bemutatására. Szó esik az e-businessekről, valamint az e-kereskedelem fejlődésének útjáról kezdve az EDI-től egészen a legfejlettebb e-piacterekig. Kutatásunk a során több helyről gyűjtöttünk fogalmi magyarázatokat arra vonatkozóan, hogyan is definiálják a piactereket a különböző szerzők. Az elektronikus kereskedelem és piacterek térnyerésének kihangsúlyozása érdekében, összehasonlítottuk az e-piactereket a hagyományos fizikai piacterekkel. Bemutatunk négy különböző üzleti modellt: a B2B-t, a B2C-t, a C2C-t és a B2G-et. Az elektronikus piacterek előnyeinél és hátrányainál bemutatjuk kinek éri meg csatlakozni egy e-piactérhez.Kitérünk a 2021-ben érvényes jogi szabályozásokra, melyben szó esik az eladót érintő kötelezettségekről és a vevők jogairól is. Külön vizsgáljuk a 14 napos elállás kérdését.Az elektronikus piacterek létrehozásánál lépésenként leírva kutattuk ki, mik azok a teendők, amelyek a sikeres piactér létrehozásához vezetnek. Így vizsgáltuk a cég alapítást, a domain nevet, a tárhelyszolgáltató választást, és különböző webáruház motorokat is bemutatunk. Ezek a következők: WooCommerce, Magento, OpenCart, PrestaShop, Shoprenter, Unas, Shopify, Wix. Ezen kívül az egyedi webshop fejlesztés előnyeit és hátrányait is megvizsgáltuk.A dolgozatban vizsgáljuk két működő e-piactér előnyeit és hátrányait. Magyar vonatkozásban az eMag.hu-t globálisan pedig az Amazon.com-ot.Végül primer kutatásunk során arra keressük a választ, hogyan változtak meg az elektronikus vásárlási szokások a COVID-19 járvány következtében. Három hipotézisünk volt melyből mindhárom igazolást nyert, ezek a következők: a COVID-19 járvány kitörése óta sokkal gyakrabban vásárolnak online az emberek, mint azt megelőzően, többen választják az érintkezés mentes kiszállítást mint korábban, valamint az online bankkártyás fizetés a legnépszerűbb fizetési mód online vásárlás esetén.