Jelenlegi nagyvállalati coaching és a munkavállalók job craftingjának kapcsolata szubjektív megítélésük alapján

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Salamon Péter
További közreműködők: Győri Zsófia
Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:coaching
job crafting
motiváció
munkahelyi coaching
Öndeterminációs elmélet
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40731
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom célja a Coaching és Job Crafting kapcsolatának megvizsgálása belüli belső coachingot keresztül a munkavállalók szubjektív megélése alapján. Kutatásomat félig strukturált interjúval végeztem.A kutatásom első felében azt kutattam, hogy a jelenlegi nagyvállalati munkahelyemben a coaching rendszernek milyen témákban és hogyan segítik a munkavállalókat. Eredményeimben egyértelműen megjelent, hogy a coaching egy bevált nagyvállalati gyakorlat, amit a munkavállalók hasznosnak és fontosnak találnak. A coaching alkalmak során 5 téma kerül elő gyakran: szakmai fejlődés, kollégákkal való kapcsolat, karrier és hosszútávú lehetőségek, Work-life balance és az önismeret. Kutatásomban megfigyelhető, hogy a juniorok a rövidtávú, operatív dolgokra koncentrálnak a coaching során, főleg a fejlődésre. Míg a seniorak a coaching alkalmai inkább a hosszútávról szólnak, általában a hosszútávú lehetőségekről, valamint a saját maguk megismeréséről. Majd a kutatásomnak a második felében azt vizsgáltam, hogy a Coaching és Job Crafting hogyan kapcsolódik a munkavállalók szubjektív megélése alapján.  A coacheek használják a Job Craftingnak különböző eszközeit a coachingban meghatározott célok eléréséhez. Ezeket az eszközök használatára a coach ösztönöz, sőt a legtöbb esetben még javasolja is a használatukat.