A hazai bankszektor marketingtevékenységei a Z generáció körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tamás Máté
További közreműködők: Betléri Petra Ivett
Németh Dr. Szilárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bankmarketing
bankszektor
fintech
marketing stratégia
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40787

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg40787
005 20221003084117.0
008 221003suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tamás Máté 
245 1 2 |a A hazai bankszektor marketingtevékenységei a Z generáció körében  |c Tamás Máté  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom célja az volt, hogy felmérjem a hazai bankok marketingtevékenységeit és módszereit a Z generáció körében, illetve megismerjem a fiatalok által preferált kommunikációs csatornákat és a szempontokat, amik mentén bankot választanak. Kutatási kérdéseimet egy félig struktúrált, kvalitatív jellegű interjú sorozat és egy kvantitatív kérdőíves felmérés mentén vezettem le. Az interjúkban részt vett 6 alany a hazai bankszektorból 3 bankot képviselt (OTP, Budapest bank, K&H), akik segítségével betekintést kaphattam a bankok marketing stratégiájába és azoknak a kialakításába. A kérdőíves kutatásomat 153 alany töltötte ki, amiből 137 (n=137) tartozott az általam vizsgált 19-26 éves korosztályba. Kutatási eredményeim azt mutatják, hogy a hazai bankszektor szereplői is nagyfokú figyelmet fordítanak a Z generáció hatékony elérésére, még hozzá kihasználva az online platformok jelentőségét a fiatalok körében. Marketingkampányaikat legtöbb esetben a közösségi média platformokon jelenítik meg, továbbá mindig nyitnak az újonnan megjelenő platformok (Tiktok), illetve a trendeket alakító influenszerek felé és alkalmazzák azokat marketingstratégiájukban. Azonban a kérdőívet kitöltők elmondása szerint, nem veszik figyelembe a pénzügyi szereplők hirdetéseit és így nem is befolyásolja őket döntéseikben. Sokkal inkább hagyatkoznak a család és barátok véleményére, illetve fontos szempontnak tartják egy bank kiválasztása során a kedvező árazást és a stabil, biztonságos hátteret. Természetesen fontos számukra az is, hogy online elérhetőséget biztosítson az adott bank, amire már Magyarországon is nagy hangsúlyt fektetnek a pénzügyi szereplők, kifejezetten a növekvő igények és a megjelenő, innovatív fintech megoldások miatt. A fintech cégek újonnan megjelenő konkurenciát, de új lehetőségeket is jelenthetnek a bankszektor számára. Szakdolgozati kutatásom eredményein keresztül megismerhettem mind az ügyfél, mind a vállalati oldal szempontjait és elképzeléseit. Ezek az eredmények segítségül szolgálhatnak a bankok marketing módszereinek kialakításában, hogy milyen csatornákon és milyen üzenettel érdemes célozni a Z nemzedéket, azért hogy hosszútávú ügyfelekké váljanak. A bankoknak gyakorlatban a megbízhatóságuk és online elérhetőségük megfelelő kommunikálására kell figyelni, és arra, hogy ezeket az üzeneteket a lehető legközvetlenebb, emberibb módon adják át a fiatal célcsoportnak. Kutatásom természetesen számosságából adódóan korlátozott, de alapot ad, egy átfogóbb, Magyarország összes bankjára kiterjedő vizsgálatra, ahol a fő célkitűzés megismerni a hasonlóságokat és különbségeket marketing stratégiájuk között, emellett pedig a Z generáció mélyebb megismerése pénzügyeik terén is képezhet egy kutatási anyagot, aminek eredményeit az oktatási rendszer, azon belül is a pénzügy oktatás fejlesztésére lehet alkalmazni. 
695 |a bankmarketing 
695 |a bankszektor 
695 |a fintech 
695 |a marketing stratégia 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Betléri Petra Ivett  |e ths 
700 1 |a Németh Dr. Szilárd  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40787/1/Szakdolgozat%20-%20Tam%C3%A1s%20M%C3%A1t%C3%A9%20-%20E7RU3O.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40787/2/Tam%C3%A1s%20M%C3%A1t%C3%A9%20titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40787/3/BA_O_Tam%C3%A1s_M%C3%A1t%C3%A9.pdf  |z Dokumentum-elérés