A koronavírus hatása a hazai új autó értékesítésre
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | autóértékesítés beszállítói problémák chiphiány JIT-rendszer koronavírus |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/40797 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg40797 | ||
| 005 | 20221003084131.0 | ||
| 008 | 221003suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Kakucsi Martin | |
| 245 | 1 | 2 | |a A koronavírus hatása a hazai új autó értékesítésre |c Kakucsi Martin |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Szakdolgozatom témájaként a koronavírus járvány gazdaságra gyakorolt hatását választottam, azon belül is a magyarországi új autó kereskedelemben előidézett problémákat szerettem volna bemutatni. A dolgozat célja, hogy egy tiszta és átlátható képet adjak, hogy milyen súlyos következményeket okozott a járvány nem csak magában az autó kereskedelemben, hanem tulajdonképpen az egész iparágban, ehhez pedig az alábbi kérdések megválaszolását tűztem ki célul: • Miként nehezítette meg a járvány az új autó értékesítést és mennyire esett vissza az eladások száma az elmúlt évekhez képest? • Milyen követkeménnyekkel járt a járvány a gyártás tekintetében? Az elméleti részben szó volt az ellátásilánc menedzsment működéséről, illetve az ezzel járó előnyökről és hátrányokról egyaránt. Tovább bemutatásra került a karcsúsított termelési rendszer, azaz a lean menedzsment, amely az autóiparban is fontos szerepet tölt be. Ezen belül szó esett az egyik legelterjedtebb módszeréről a Just in timeról, amely, mint kiderült jelentősen hozzájárult a globális alkatrész hiányhoz. Végül pedig bemutatásra került az értékesítési rendszer is, hogy miként jut el a termék vagy szolgáltatása végső fogyasztóhoz, és milyen értékesítési módszereket alkalmazhatnak a kereskedelemmel foglalkozó vállalatok. A dolgozat második felében a gyakorlati vizsgálatok, elemzések kerültek bemutatásra, a fent említett kérdések megválaszolása véget. Először egy ágazatelemzést készítettem az autóiparról, amiben szerettem volna bemutatni, hogy mely szervezetek összehangolt együttműködése révén kerül a termék (autó) a végső fogyasztóhoz, tehát hogyan épül fel az ellátási lánc az autóiparban. Valamint egy Porter-féle 5 versenyerő modell elemzésére is sor került. Ezt követően pedig a két kérdésre kerestem a választ. Az elemzések és a statisztikák eredményei alapján tehát kijelenthető, hogy mind a gyártás mind pedig az értékesítés tekintetében komoly veszteségeket okozott a koronavírus járvány az autóiparban. Egyértelműen látszott, hogy a járvány jelentős mértékben befolyásolta az értékesítések számát a magyar autópiacon. Illetve az is megállapítható, hogy a járvány inkább az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező társadalmi réteget érintette jobban, amely abból látható, hogy a prémium márkák esetében nem volt olyan nagy mértékű visszaesés. A gyártás tekintetében a legsúlyosabb következményként a globális chiphiányt lehet említeni, amely gyárleállásokat, valamint megnövekedett szállítási időt (akár 1 év) eredményezett és ennek következtében pedig autóhiány alakult ki. Összességében teljesen mást idézett elő a koronavírus járvány az autóiparban, mint ahogy azt előre prognosztizálták, hiszen mindenki arra számított, hogy 2008-as válsághoz hasonlóan ismét visszaesik a kereslet, de pont az ellenkezője történt, a kereslet növekedni kezdett és pont ez okozta az autóiparban kialakuló globális termelési problémákat. | |
| 695 | |a autóértékesítés | ||
| 695 | |a beszállítói problémák | ||
| 695 | |a chiphiány | ||
| 695 | |a JIT-rendszer | ||
| 695 | |a koronavírus | ||
| 700 | 1 | |a Bánóczki Jenő |e ths | |
| 700 | 1 | |a Kozma Dr. Tímea |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40797/1/A%20koronav%C3%ADrus%20hat%C3%A1sa%20a%20hazai%20%C3%BAj%20aut%C3%B3%20%C3%A9rt%C3%A9kes%C3%ADt%C3%A9sre.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40797/2/BA_O_Kakucsi_Martin.pdf |z Dokumentum-elérés |