Egy bútorgyártó cég értékláncának és ellátási láncának hatása a teljesítményre

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Karai Levente
További közreműködők: Karasszon Mihály
Kozma Dr. Tímea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Alex Fémbútor Kft.
bútorgyártás
ellátási lánc - ellátó hálózat
értéklánc
vállalati teljesítmény
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40809
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom keretén belül főként az értéklánc és az ellátási lánc vállalati teljesítményre gyakorolt hatását vizsgáltam. Kutatásom során az Alex Fémbútor Kft. működését elemeztem, melynek fő profilja bútorok gyártása, illetve forgalmazása. A kutatási módszertan kapcsán primer és szekunder forrásokat egyaránt alkalmaztam. Adatgyűjtésem részben tankönyvekből, cikkekből, tanulmányokból származó információkra támaszkodik. Mindemellett felhasználásra kerül a szervezet vezető munkatársaival lefolytatott hosszabb beszélgetésekből, interjúkból származó információ, a dolgozókkal történő napi szintű közös kommunikációból szerzett tudás, valamint a vállalatnál eltöltött idő során nyert személyes tapasztalat. A dolgozat összefoglal két empirikus vállalati kutatást tartalmazó szakirodalmi folyóiratot, melyeknek vizsgálati szempontjait az ügyvezetéssel lefolytatott mélyinterjúk és saját megfigyeléseim keretében összevetettem az Alex Fémbútor Kft. által alkalmazott módszerekkel. A szakdolgozat első fele a szakirodalmi áttekintésről szól, míg a második rész ennek gyakorlati megvalósulását taglalja. Az elvégzett kutatás eredményének tükrében vontam le következtetéseimet, illetve álltam elő javaslataimmal, melyeknek célja a vizsgált vállalat ellátási lánccal és értéklánccal kapcsolatos gyakorlatainak javítása volt. A dolgozat végén válaszokat adtam kutatási kérdéseimre melyek az alábbiak: Az ellátási láncok hatékonyságának mérésére megfelelő eszköz lehet az adott vállalat beszállító kezelési és ügyfélkapcsolati módszereinek feltárása, mely könnyen rámutathat ezen gyakorlatok gyengéire. Így a beazonosítást követően a vállalatnak lehetősége nyílik a folyamatok javítására, ezáltal a pénzügyi mutatók és a piaci részesedés pozitív irányba történő elmozdítására. Az értéklánc egyes tevékenységei különböző mértékben játszanak szerepet a termékinnováció és a termékminőség fejlesztésében. A vevők kezelésére és a gyártási folyamatokra irányuló értékteremtő műveletek elsősorban a minőséget növelik, míg a K+F területén létrejövő hozzáadott érték főként az innováció szintjét határozza meg. Mindemellett a szállítókat közvetve vagy közvetlen módon érintő tevékenységek csoportja a minőség és az innováció területén is befolyásoló tényező. Kutatásom fő kérdése az ellátási lánc és az értéklánc vállalati teljesítményre gyakorolt hatására irányult. A szakirodalomban fellelt munkák, valamint a saját empirikus tanulmányhoz felhasznált publikációk tekintetében arra a következtetésre jutottam, hogy az értéklánc és az ellátási lánc döntő befolyással bír az adott vállalat teljesítményére.