A Bio-Fungi Kft. teljesítményértékelési rendszerének elemzése a társaság hatékonyságának tükrében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Takács Julianna
Other Authors: Faragóné Lepp Katalin
Kiss Gábor
Format: Thesis
Kulcsszavak:teljesítmény
teljesítmény optimalizálása
teljesítményelemzés
teljesítménymenedzsment
teljesítményproblémák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40811
Description
Abstract:A dolgozat rövid összefoglalása:  A teljesítmény menedzsment alapjai, fogalma, általános értelmezése.   2.     Teljesítménymenedzsment módszerek.    3.     A teljesítménymenedzsment célja.   3.1.      A Teljesítményinformációk típusai és dimenziói    3.2.      A teljesítményszintjei   3.3.     A teljesítmény dimenziói   3.4.     A teljesítménymenedzsment folyamata.  4.     Teljesítménymenedzsment stratégiák.    4.1.      Teljesítménytervezés.    4.2.      A teljesítés monitorozása.    4.3.      Formális teljesítményértékelés és jutalmazás.    5.     Teljesítménymérési módszerek.   5.1.      Egyéni teljesítmény értékelés.    5.2.      Teljesítménymenedzsment szereplői    5.3.      Értékelési problémák  5.4.     Visszajelzés.    5.5.      A fejlesztés.    6.     A kutatás elemzése  A vizsgálat társaság teljesítménymenedzsment rendszere mennyire szolgálja a a társaság hatékonyságának növelést. A dolgozat a társaság teljesítménymenedzsment rendszerét vizsgálja, a vezetők strukturált interjúja alapján kapott válaszok elemzése alapján. A strukturált interjúk alapján kapott válaszok tartalmát elemzem, és a két csoport válaszaiból összehasonlítást végzek, az azonosságok megállapításához és az esetleges eltérések feltárásához.A kutatás alapját jelentő interjúk alapján viszont az mondható el, hogy a cél ismerete önmagában nem elég a hatékony teljesítménymenedzsment folyamatának kialakításához. A kutatás összefoglalójában részletesen kifejtettem erre vonatkozó javaslatomat, hogy a jelenleg működő teljesítményértékelési rendszert szükséges lenne átalakítani olyan módon, hogy az egyéni és vállalati célokat összhangba tudjuk hozni, ezzel motiválni a munkatársakat. A kutatás összefoglalójában arra is külön kitértem, hogy a jelenlegi teljesítménymenedzsment rendszerben nincs jelen minden ágazat,  A társaság jelenleg csak az anyagi javakkal történő jutalmazási rendszert alkalmazza, ami nem fedi le a munkavállalók minden olyan kompetenciájának az értékelését, amellyel a munkavállaló egyéb hozzáadott értéket ad a társaság számára. Az interjúk alapján azt a következtetést tudom levonni, hogy a társaságnál jelenleg működő teljesítménymenedzsment rendszer nem vonja be a munkatársakat, így a társaság munkavállalói számára nem teszi lehetővé, hogy egységesen elfogadják, „szerződést kössenek” a vállalat stratégiai céljainak megvalósítására. Jelenleg működő teljesítményértékelési rendszerben, a teljesítménytervezését is hiányosnak találom. A vállalati célok eléréséhez szükséges mérési szempontok kapcsán eltérő válaszokat kaptam a megkérdezett vezetőktől és középvezetőktől. Ezeknek az eltérő válaszoknak alapján tudom azt megállapítani, a szervezetnél a legfontosabb lépés az lenne, hogy a társaság egyértelműen határozza meg a teljesítmény méréséhez szükséges információk típusait, dimenziót.  A hatékonyságot növeli az is, ha pontosan meg tudjuk határozni az egyén számára a teljesítménykritériumokat, ami alapján egyértelművé válik a teljesítményének eredménye. A kutatás során végzett interjúk alapján az mondható el a társaság jelenlegi teljesítményértékelési rendszeréről, hogy a visszajelzés módszerével nagyon kis mértékben élnek. Javaslatom volt, hogy az értékelésnél a visszajelzés rendszerét minden ágazatban meg kellene honosítani. Ehhez a rendszer hozzá lehet kapcsolni az EEM rendszer egyéb funkciót, pl. előléptetések, átképzések, fejlesztések, fizetésemelés funkcióit. A teljesítményértékelés ezen formája alapján hozott döntéseknek világosnak kell lennie és egyértelmű alapokon kell nyugodnia, hisz ettől lesz a rendszerünk a munkavállalók számára hiteles, és valóban motiváló hatású. A teljesítményértékelési rendszer hatékonysága nagyban függ attól, hogy a társaság milyen értékelési módszert választ. Ennek a módszernek a kiválasztásában a társaság HR -rel foglalkozó munkatársai tudnak segítséget nyújtani, hisz ez a terület az, ahol, a EEM funkció legszorosabban kapcsolódnak a teljesítménymenedzsment rendszeréhez. Dolgozatom elkészítésének motivációja az volt, hogy megvizsgáljam azt a kérdést, hogy a vállalat által elvárt hatékonyságot a saját szakmai területem, hogy tudom a legjobban segíteni. A kutatás alapján elmondhatom, hogy a társaság EEM -je úgy tudja a legjobban a hatékonyságot szolgálni, ha társaság pontosan összeállítja a teljesítménymenedzsment rendszerét, kibővíti az eddig alkalmazott teljesítményértékelési rendszerét minden egységére, új módszereket és jutalmazási elemekkel bővíti eddigi rendszerét.