Egy családi vállalkozás tulajdonában lévő étterem újranyitásának stratégiai marketing terve

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Midi Melánia Mirabella
További közreműködők: Éberling László
Heidrich Prof. Dr. Balázs
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:7P modell
családi vállalkozás
koronavírus-járvány (COVID-19)
turizmus
üzleti terv
üzleti terv készítése
vendéglátóipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40892
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatomban arra kerestem a választ, hogy egy a Covid-19 miatt szüneteltett családi vállakozás, amely régóta a vendéglátással foglalkozik, milyen módon tudna ebben a rendkívül kiélezett gazdasági helyzetben újranyitni. A koronavírus az egész világot teljesen megváltoztatta, kihatással volt minden ország gazdaságára, így a magyar gazdaságban is súlyos nyomokat hagyott és minden szegmensben visszafordíthatatlan károkat eredményezett. A szakirodalmi áttekintés első részében bemutattam a családi vállakozások sajátosságait, a magyar gazdaságban betöltött szerepét és pénzügyi jellemzőit. A következő fejezetben megvizsgáltam a koronavírus turizmusban és vendéglátásban okozott következményeit, illetve a kormány által benyújtott törvényjavaslatokat az iparág megsegítésére. Ebben segítségemre voltak a kiadott cikkek, és szakirodalmak. A személyes kötődésem döntő tényező volt a dolgozatom témájának kiválasztásakor, hisz saját családom is vállakozásokat működtett évtizedek óta. A célom az volt, hogy egy versenyképes, működő üzleti tervet készítsék a vendéglátóegységünk talpraállításának, illetve újranyitásának lehetőségére. Ezzel motiválva és segítséget nyújtva édesapámnak. A dolgozatom fő kérédésének megválaszolására kétféle kutatási módszertant volt alkalmaztam. A kvantitatív kutatási módszer segítségével, egy kérdőíves piackutatást végeztem az interneten keresztül, amiben a fogyasztók étterem látogatási szokásairól tettem fel kérdéseket. Ezután a kvalitatív kutatás részeként egy interjút készítettem a vállalkozás tulajdonosával.  A fő kérdései a dolgozatomnak:  Hogyan és milyen feltételekkel és változtatásokkal nyitható újra, a pandémia okozta bezárás után, a családi vállalkozás keretében üzemeltett étterem?  Milyen étterem látogatási szokásai vannak a fogyasztóknak?  A következő rész állt hozzám a legközelebb, hisz a saját családi vállalkozásunk kialakulását és a dédszüleimig visszamenőleg, annak történetét mutattam be. Ezt követte a primer kutatásom, ami egy interneten kitölthető kérdőívből állt, ebben felmértem az emberek igényeit és étterem látogatási szokásait. A piackutatás eredményeiből kiderült, hogy az embereknek továbbra is van igénye étterembe járni, illetve nyitottak új helyek és ízek felfedezésére. Ezután egy interjút készítettem édesapámmal, aki  a cég tulajdonosa, amiben a családi vállalkozáshoz való kapcsolatáról és múltjáról kérdeztem, majd az újranyitásról és annak egvalósításáról tettem fel kérdéseket. Az interjúból kiderült, hogy a tulajdonos rendkívül motivált az újranyitással kapcsolatban és sok ötlete van az üzlet fellendítésére. A kérdőívre 310 válasz érkezett , ez a minta megfelelő alapot adott arra, hogy elkezdjem elkészíteni az újranyitáshoz nélkülözhetetlen üzleti tervet, ehhez továbbá szükségem volt az interjú elemzésére, hogy megismerjem a tulajdonos elképzeléseit a vállalkozással kapcsolatban.   A kérdőíves piackutatást és a mélyinterjút alapul véve, tanulmányaimmal és a szakirodalom felhasználásával kiegészítve készült el az üzleti terv. A terv vezetői összefoglalása után, ismertettem a vállalkozás részletes üzleti tervét. Kifejtettem a működési-, szervezeti- és pénzügyi tervet, amiben részletesen bemutattam az üzlet nyitvatartását, a szervezet felépítését, az alkalmazottak feladtatait. Ezután kidolgoztam az ágazati elemzést a versenytársak megismerése után, továbbá a marketing mixet, azon belül a 7 P volt segítségemre és a SWOT analízis, amely magába foglalja a vállalkozás minden erősségét, gyengeségét, lehetőség és veszélyeit is. A következő pontban összefoglaltam a fennálló kockázatokat és annak külső-, és belső tényezőit. Az ezekből levont következtetéseket, javaslataimat a konklúzióban fejtettem ki és a személyes véleményeimet, ellenvetéseimet is megfogalmaztam az üzleti terv kapcsán.