A munkavállalói motiváció változása 2021-ben

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Sárközi Tímea
Other Authors: Ahuja-Pásztori Zsuzsanna
Faragóné Lepp Katalin
Format: Thesis
Kulcsszavak:folyamatelméletek
generációs különbségek
motiválás
munkamotiváció
tartalomelméletek
vezetői stílus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40946

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg40946
005 20221003084516.0
008 221003suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Sárközi Tímea 
245 1 2 |a A munkavállalói motiváció változása 2021-ben  |c Sárközi Tímea  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat témája a munkamotiváció, motiválás témakörére épül. A téma folyamatos aktualitását az adja, hogy a folyamatosan fejlődő technológia és a hullámzó teljesítményű piac hatására a szervezetek céljai és a munkavállók igényei is változnak. A szervezeti célok eléréséhez nem csak képzett, de motivált munkaerőre is szükség van, ezért fontos, hogy lépést tartsunk a munkavállalók elvárásaival, felmérjük igényeiket, illetve szükségleteiket elégedettségük fenntartása és továbbnövelése érdekében. A szakdolgozat célja feltárni, hogy milyen módon változott a vírus előtti időszakhoz képest a munkavállalók munkamotivációja, valamint hogy hogyan viszonyulnak a munkavállalók igényei napjainkban Herzberg kéttényezős modelljében megfogalmazottakhoz képest. A motiváció alapfogalmain kívül különböző tartalomelméletek és folyamatelméletek bemutatására kerül sor. A tartalomelméletek közül Maslow szükséglet-hierarchia elmélete, Herzberg kéttényezős motivációelmélete, McClelland kapcsolat-teljesítmény-hatalom elmélete, valamint a munka karakterisztikus megközelítésének elméleti bemutatása következik. A motiváció folyamatelméletei közül Vroom elváráselmélete, Skinner megerősítéselmélete, Latham és Locke célkitűzéselmélete, valamint Adams méltányosságelmélete került kifejtésre. Mivel napjainkban hozzávetőlegesen 5 generáció található meg az aktív munkavállalók között a munkaerőpiacon, ezért lényegesnek tartottam, hogy szemléltessem az egyes generációk tulajdonságait annak érdekében, hogy hangsúlyozzam, milyen komoly kihívást jelent a HR szakma számára a motiváció és az elégedettség fenntartása. A választott témában kérdőíves felmérést készítettem, melyet 100 fő bevonásával hajtottam végre. A kitöltések alapján sikerült választ adnom a kutatás elején megfogalmazott kutatási kérdéseimre, valamint a hipotézisek vizsgálata is eredményesen zárult. 
695 |a folyamatelméletek 
695 |a generációs különbségek 
695 |a motiválás 
695 |a munkamotiváció 
695 |a tartalomelméletek 
695 |a vezetői stílus 
700 1 |a Ahuja-Pásztori Zsuzsanna  |e ths 
700 1 |a Faragóné Lepp Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40946/1/BA_O_S%C3%81RK%C3%96ZI%20T%C3%8DMEA_SZAKDOLGOZAT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40946/2/BA_O_S%C3%A1rk%C3%B6zi_T%C3%ADmea.pdf  |z Dokumentum-elérés