A munkavállalói motiváció változása 2021-ben
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | folyamatelméletek generációs különbségek motiválás munkamotiváció tartalomelméletek vezetői stílus |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/40946 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg40946 | ||
005 | 20221003084516.0 | ||
008 | 221003suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Sárközi Tímea | |
245 | 1 | 2 | |a A munkavállalói motiváció változása 2021-ben |c Sárközi Tímea |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A szakdolgozat témája a munkamotiváció, motiválás témakörére épül. A téma folyamatos aktualitását az adja, hogy a folyamatosan fejlődő technológia és a hullámzó teljesítményű piac hatására a szervezetek céljai és a munkavállók igényei is változnak. A szervezeti célok eléréséhez nem csak képzett, de motivált munkaerőre is szükség van, ezért fontos, hogy lépést tartsunk a munkavállalók elvárásaival, felmérjük igényeiket, illetve szükségleteiket elégedettségük fenntartása és továbbnövelése érdekében. A szakdolgozat célja feltárni, hogy milyen módon változott a vírus előtti időszakhoz képest a munkavállalók munkamotivációja, valamint hogy hogyan viszonyulnak a munkavállalók igényei napjainkban Herzberg kéttényezős modelljében megfogalmazottakhoz képest. A motiváció alapfogalmain kívül különböző tartalomelméletek és folyamatelméletek bemutatására kerül sor. A tartalomelméletek közül Maslow szükséglet-hierarchia elmélete, Herzberg kéttényezős motivációelmélete, McClelland kapcsolat-teljesítmény-hatalom elmélete, valamint a munka karakterisztikus megközelítésének elméleti bemutatása következik. A motiváció folyamatelméletei közül Vroom elváráselmélete, Skinner megerősítéselmélete, Latham és Locke célkitűzéselmélete, valamint Adams méltányosságelmélete került kifejtésre. Mivel napjainkban hozzávetőlegesen 5 generáció található meg az aktív munkavállalók között a munkaerőpiacon, ezért lényegesnek tartottam, hogy szemléltessem az egyes generációk tulajdonságait annak érdekében, hogy hangsúlyozzam, milyen komoly kihívást jelent a HR szakma számára a motiváció és az elégedettség fenntartása. A választott témában kérdőíves felmérést készítettem, melyet 100 fő bevonásával hajtottam végre. A kitöltések alapján sikerült választ adnom a kutatás elején megfogalmazott kutatási kérdéseimre, valamint a hipotézisek vizsgálata is eredményesen zárult. | |
695 | |a folyamatelméletek | ||
695 | |a generációs különbségek | ||
695 | |a motiválás | ||
695 | |a munkamotiváció | ||
695 | |a tartalomelméletek | ||
695 | |a vezetői stílus | ||
700 | 1 | |a Ahuja-Pásztori Zsuzsanna |e ths | |
700 | 1 | |a Faragóné Lepp Katalin |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40946/1/BA_O_S%C3%81RK%C3%96ZI%20T%C3%8DMEA_SZAKDOLGOZAT.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40946/2/BA_O_S%C3%A1rk%C3%B6zi_T%C3%ADmea.pdf |z Dokumentum-elérés |