Ellátásilánc-menedzsment a szolgáltatásokban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Elbert Kristóf Máté
További közreműködők: Juhász Réka
Kozma Dr. Tímea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:autoipar
egészségügyi ellátás
ellátási lánc - ellátó hálózat
menedzsment
szolgáltatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41025

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg41025
005 20221003084712.0
008 221003suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Elbert Kristóf Máté 
245 1 0 |a Ellátásilánc-menedzsment a szolgáltatásokban  |c Elbert Kristóf Máté  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatom, kutatásom célja, hogy a szolgáltatások ellátási láncát általánosságban megvizsgáljam, majd az elméleti háttér tanulmányozása után egy összehasonlító elemzéssel olyan következtetésekre és eredményekre jussak, amelyek a szolgáltatások ellátási láncának szakterületén – azon belül is az egészségügyi ellátó rendszerben – tevékenykedő szakemberek számára hasznosak, és a rendszert fejlesztik.Az elméleti anyagok elemzésekor számos peremterületre kitértem: ilyen a logisztika átfogó elmélete, az ellátási láncok felépítése és rendszere, a termék versus szolgáltatás tulajdonságainak és jellemzőinek összehasonlítása. Ezt követően rátértem a kutatás gyakorlati részegységére. Két fő irányzatot vetettem fel. Az egyik, a termékek oldaláról az autóipari gyártó cégeknél – legyen az beszállító vagy maga az autógyár – működő ellátási láncok sajátosságainak vizsgálata. Ennek kapcsán elemeztem a JIS gyártórendszerek sajátosságait, az autóipari ellátási láncok működését, nehézségeit és buktatóit. Külön kitértem az RFID alapú azonosításra. Ez a technológia, az autóipari tapasztalatok alapján egy olyan eleme lehet az ellátási lánc rendszernek, azon belül is a logisztikai anyagmozgások követesének, amelyet a szolgáltatásokban is lehet alkalmazni.Ezen a vonalon tovább haladva, a másik irányzat a szolgáltatások ellátási lánca, konkrétan az egészségügyi ellátórendszer logisztikai működése. Feltérképeztem, milyen folyamatok zajlanak le egy járóbetegellátás szolgáltatás igénybevételekor. Ezt próbáltam párhuzamba állítani a már korábban ismertetett autóipar – termékekre vonatkozó – gyakorlattal, illetve itt tettem javaslatot az RFID technológia alkalmazására az egészségügyi intézményekben.Napjaink aktualitásához hozzá tartozik a Covid-19 járvány világra vetített hatása. A világjárvány komoly hatással volt a gazdaságra, több szektorra, ilyenek a turizmus, a logisztika és az egészségügy is. Ezért egy rövid fejezet erejéig erre a témakörre is kitértem: milyen nehézségeket gördített az egészségügyre a járvány, annak milyen logisztikai aspektusai vannak és mi lehet a segítségünkre ezek leküzdésében?Összességében, azt gondolom a kutatási eredményeim alapján, hogy ugyan a termékek és a szolgáltatások ellátási lánca között rengeteg eltérés van, de mégis felfedezhető néhány kapcsolódási pont, melyek menténk a termékek esetében alkalmazott, jól működő gyakorlatokat minimális módosítással a szolgáltatások ellátó rendszerében is alkalmazni lehet. Ilyen technológia lehet az RFID, melynek bevezetésével az egészségügyi szolgáltatóknál csökkentheti a költségeket, javíthatja a betegek biztonságát és javíthatja az ellátási lánc kezelésének hatékonyságát azáltal, hogy növeli a berendezések nyomon követésének és helyének meghatározását, valamint a lopásmegelőzést, az elosztás kezelés és betegszámlázást. 
695 |a autoipar 
695 |a egészségügyi ellátás 
695 |a ellátási lánc - ellátó hálózat 
695 |a menedzsment 
695 |a szolgáltatás 
700 1 |a Juhász Réka  |e ths 
700 1 |a Kozma Dr. Tímea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41025/1/Ell%C3%A1t%C3%A1sil%C3%A1nc-menedzsment%20a%20szolg%C3%A1ltat%C3%A1sokban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41025/2/absztrakt.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41025/3/BA_O_ELBERT_KRISTOF.pdf  |z Dokumentum-elérés