A szervezeti kultúra vizsgálata a Meló-Diák Iskolaszövetkezet tükrében
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | emberi kapcsolatok szervezeti hatékonyság szervezeti kultúra szervezeti magatartás szervezeti struktúra |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/41106 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg41106 | ||
005 | 20221003084920.0 | ||
008 | 221003suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Kiss Adrienn | |
245 | 1 | 2 | |a A szervezeti kultúra vizsgálata a Meló-Diák Iskolaszövetkezet tükrében |c Kiss Adrienn |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Dolgozatomban rávilágítok a szervezeti kultúra fontosságára, hogy milyen jelentőséggel bír korunk társadalmában. A szakirodalom feldolgozásával és a saját kutatásommal kerestem a kérdésemre a választ. Egy vállalat irányítása, méretétől függetlenül nem kis feladat. A vezetőjére nagy felelősség hárul. A munkáját megkönnyítheti egy megfelelő „csapat” menedzsment, akik a lehetséges eszközökkel és módszerekkel, mindezt befolyásolni tudják és ez által jobb szervezeti teljesítmény hoznak létre. Természetesen egy vezető önmagában nem elég. A sikert befolyásolja rengeteg tényező. Egy megfelelően kialakított rendszer, folyamat, erőforrás, amely helyesen működik, akkor ennek segítségével elérhető, hogy a fogyasztó megfelelő termékkel vagy szolgáltatással szembesüljön a piacon. Ezáltal a költségeket meghaladó, az árban is megfelelő profitra teszünk szert Ehhez szükséges a szervezeti kultúra fejlesztése melyre a vizsgált cégeknél javaslatot is teszek. Szakdolgozatom a szervezeti kultúrára fókuszál, azon belül is a Meló-Diák Iskolaszövetkezet kultúrájára. Kutatásom témája a szervezeti kultúra fejlesztési lehetőségei mely során a legfontosabb kérdésem, hogy a szervezet tagjai munkájukkal, szakmai hozzáértésükkel, akaratukkal, teljesítményükkel hogyan járulnak hozzá a jó szervezeti kultúra létrehozásához. Primer kutatásom során interjúkat készítettem a Meló-Diák és a Műisz Iskolaszövetkezet vezetőivel, akiktől pontos és részletes információkat kaptam a hipotézisem vizsgálatához. Dolgozatomban kifejtettem a lényeges tudnivalókat az iskolaszövetkezetekről, bemutattam és megvizsgáltam a Meló-Diák Iskolaszövetkezetet Cameron Quinn Versengő értékek keretrendszerében. Kutatásom alapján azt a megállapítást tettem, hogy a dolgozat első szakaszában felállított hipotézisem beigazolódott. Vagyis igen, nagy szükség van a kommunikáció fejlesztésére és a tréningek alkalmazására. Rájöttem, hogy egy szervezetben nagyon fontos szerepet játszik a csoport, továbbá kulcsfontosságú a bizalom a szervezet hatékonysága szempontjából. A konfliktusok kezelése és a kommunikáció hiánya is az ehhez a területhez tartozó szakmailag hozzá nem értés eredménye. Úgy próbál meg a szervezet hatékonyabb munkavégzést elérni, hogy a kialakult problémákat saját tapasztalataikból hozott minták alapján kezelik. Ezzel nem érik el a kellő hatást mind a személyes konfliktusok mind a hibás munkavégzés visszatérő probléma. A diplomamunkám végén pedig levontam néhány következtetést és igyekeztem az általam legjobbnak megítélt módszerekkel javaslatot tenni. | |
695 | |a emberi kapcsolatok | ||
695 | |a szervezeti hatékonyság | ||
695 | |a szervezeti kultúra | ||
695 | |a szervezeti magatartás | ||
695 | |a szervezeti struktúra | ||
700 | 1 | |a Juhász-Lizanecz Tímea |e ths | |
700 | 1 | |a Pecze Dr. Krisztina |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41106/1/Kiss%20Adrienn%20szakdolgozat%20U80DYY.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41106/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41106/3/Kiss%20Adrienn%20t%C3%A9mav%C3%A1zlat%20%C3%A9s%20%C3%B6sszefoglal%C3%A1s%20U80DYY.pdf |z Dokumentum-elérés |