Toborzási folyamatok bemutatása a fizikai munkaerő-állományra vonatkozóan egy személyzeti szolgáltató cég szemszögéből

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Miták Bettina
Other Authors: Bozsó Nóra Éva
Kulcsszavak:emberi erőforrás menedzsment
human resource management
munkaerő toborzás
munkaerő-kölcsönzés
toborzás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41142
Description
Abstract:Mint minden ember életében a tanulmányai elvégzése után az egyik legfontosabb dolog megteremteni a megfelelő életkörülményeket önmagának. Ehhez elengedhetetlen egy megbízható munkahely megléte. Az álláskeresésnek ma már számos módja és lehetősége lehet a mai modern világban, hiszen a rohamosan gyorsuló online felületek hirdetései biztosítják a naprakész és folyamatosan bővülő információ áramlást, mindemellett ezek a modern felületek kezdik átvenni a hagyományos hirdetések szerepét.   Ám, ha nem csak az álláshirdetések síkjában mozgunk, akkor számos más módot is magunkénak tudhatunk. Magyarországon egyre elterjedtebbek a személyzeti szolgáltató cégek is, amelyeknek a fő profilja és a működésének az alapja, hogy az álláskeresőnek biztosítsanak megfelelő munkát a vele szerződésben álló partnercégeknél.  A szakmai gyakorlatom során egy munkaerő-kölcsönző cégnél voltam HR gyakornok, így első kézből tapasztaltam meg a szervezeti és működési felépítését a személyzeti szolgáltató cégnek a Get Work Trend Kft.-nek.  A kölcsönzés területet illetően leginkább a fizikai munkaerő-állományra vonatkozóan voltak tapasztalásaim, amit szeretnék bővebben kifejteni a záródolgozatomban.  Belső betekintést nyerhettem, hogy milyen folyamatokon és adminisztrációs feladatokon megy keresztül egy-egy munkavállaló az állományba helyezéséig. Mint azt a záródolgozatomban is olvashatják majd, szót ejtek a már előbb is említett hirdetésekről, mint az online és offline felületen is egyaránt, megvizsgálva azok népszerűségét és ábrákkal szemléltetni a végeredményt, ezen felül bemutatom Önöknek a jelölt szűrési felületet, és megismertetem a saját menedzsment szoftvert is, amelyet a vállalat használ. Ezen felül betekintést nyújtok a hirdetéseknek az előkészítésébe és típusaiba, amelyet a Get Work Trend Kft. személyzeti szolgáltató cég tudhat magáévá.   Mind ezen felsorolt elemek margójára az egyik legfontosabb elemként kiemelném a dolgozatomban a toborzást és az azzal kapcsolatos tevékenységeket. Jobban kifejtve a továbbiakban, hogy ez a fajta folyamat még inkább előtérbe kerül egy személyzeti szolgáltató cégnél.  Ennek kapcsán célom, hogy a toborzás és az azzal kapcsolatos tapasztalataimat, meglátásaimat és az elsajátított jártasságokat ismertessem, valamint a hirdetések 4 típusainak, és azok eredményességét bemutattassam a gyakorlatom során eltöltött vállalat szemszögéből fakadóan.   Továbbá szeretném Önöknek bebizonyítani, hogy melyek a legnépszerűbb és a legtöbb embert bevonzó hirdetési felületek manapság, kiegészítve a személyes véleményemmel egyaránt. Mindemellett a dolgozatomban ezen felületeket megvizsgálva azok eredményességeit bizonyítva a fizikai-munkaerő állományra vonatkozóan a Get Work Trend Kft.-n keresztül.