A vállalatok társadalmi felelősségvállalásának fontossága napjainkban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Laffer Lúcia
További közreműködők: Győri Dr. Zsuzsanna
Hellner Anett
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
CSR
felelősség
fenntartható fejlődés
nagyvállalatok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41190

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg41190
005 20221003085129.0
008 221003suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Laffer Lúcia 
245 1 2 |a A vállalatok társadalmi felelősségvállalásának fontossága napjainkban  |c Laffer Lúcia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Véleményem szerint megállapíthatjuk, hogy egy tudatos környezetben helyezkedünk el. A vállalatok társadalmi felelősségvállalásának szükségessége ugyanis senki számára nem ismeretlen és a második pontban leírtakkal ellentétben, mára már senki sem kérdőjelezi meg a fontosságát és nélkülözhetetlenségét. A vállalatok számára, az Európai Unió, illetve a kormány által alkotott újabb és újabb jogszabályok, illetve rendeletek miatt egyre inkább elkerülhetetlen a vállalatok számára a tudatos, felelős működés. Látszólag sínen vannak a dolgok, azonban egy nagyvállalat olyan, mint egy mamut, lassan lép, mert ha mindenhol lépésre kényszerülne az nagyon nagy erőfeszítés, rengeteg időbe és sok pénzébe kerülhet, ezért, ha egy cég csak napjainkban kap észbe, akkor azt a változást csak sok év múlva fogjuk érzékelni. Korábban azt említettem, hogy mára már a legtöbb vállalat rendelkezik, ha nem is CSR bizottsággal, de legalább egy képviselőjével, ez a gyakorlatban hazánkban koránt sem igaz. Ugyanis, bár ez nem mérvadó, de akkor is árulkodik a helyzetről, amikor a Linkedin közösségi oldalon az interjú alanyokat kerestem, körül-belül 20-25 CSR szakértő, manager, expert, spezialist munkakört betöltő személyt találtam. A legtöbb vállalatnál a vállalati felelősségvállalási feladatokat a HR vagy Marketing osztály végzi. Bizottságokról sajnos még nem beszélhetünk. Ha minden vállalat beépítené a működési stratégiájába a 2030-ra tervezett Fejlődési Célokat, az azt gondolom egy olyan irány lenne, ami a mindennapokban érezhető lenne. Eddig még van 9 évünk, ez idő alatt rengeteg olyan dolog megvalósítható, ami a későbbiekben hatalmas változásokat tud okozni. Nagy szerepet játszik a vállalatok életében a fogyasztók elvárása is, hiszen belőlük élnek és általuk lesznek sikeresek, nekik akarnak elsősorban megfelelni. Kvantitatív kutatásomból azt a következtetést szűrtem le, hogy a fogyasztók előnyben részesítik a felelős magatartást gyakorló cégeket és igyekeznek őket támogatni vásárlásukon és fogyasztásukon keresztül. Napjainkban, annak ellenére, hogy egy fogyasztói társadalomban élünk, egyre több a tudatos fogyasztó és a létszámuk várhatóan napról-napra csak emelkedni fog. 
695 |a 21. század 
695 |a CSR 
695 |a felelősség 
695 |a fenntartható fejlődés 
695 |a nagyvállalatok 
700 1 |a Győri Dr. Zsuzsanna  |e ths 
700 1 |a Hellner Anett  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41190/1/BA_SZD_Laffer_L%C3%BAcia_GNVOM9.pdf  |z Dokumentum-elérés