Az Ifjúsági Garancia rendszer bemutatása
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | adatszolgáltatás bérköltségek EU támogatások ifjúsági programok tájékoztatás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/41220 |
Abstract: | Témaválasztásom egyik legfontosabb oka, hogy jelenlegi munkahelyemen; munkaköröm részeként is; találkoztam már munkaerő-piaci aktív eszközök alkalmazásának lehetőségeivel, azok felhasználásával a munkanélküli, munkát kereső ügyfelek körében. Ezen eszközök kiajánlását támogatásra munkáltatónak, az ügyfelek támogatásba bevonásának adminisztrációját napi munkám részeként megismertem, és szakmai érdeklődésemmel is egyezik, hogy a felhasznált munkaerő-piaci aktív eszközök hatékonyságát, eredményességét pénzügyi, átfogóbb szempontból is értékeljem, nem csak egy-egy ügyfél siker vagy kudarc élménye kapcsán. A program célja minden esetben az, hogy a munkanélküli fiatalok a munkanélküliségben a lehető legkevesebb időt töltsék. A másik célja a programnak pedig, hogy olyan személyre szabott segítséget kapjanak, ami a saját helyzetüket javítja. Mivel a munkanélküli fiatalok első sorban a Járási Hivatalok Foglalkoztatási Osztályain jelennek meg, nagyon fontos, hogy már ott segítségnyújtás történjen a számukra. A szakképzetlenek számára az volt az elsődleges cél, hogy valamilyen képzettséget szerezzenek a fiatalok, mellyel a későbbiekben jobban el tudnak helyezkedni, és olyan szakmát tudjanak találni, amely számukra megfelelő. . Mind a bevonási létszámok, mind a pénzügyi adatok elemzése során azt a megállapítást tettem, hogy bár vannak problémák, a jelenlegi szervezeti felépítés hatékonyan végezte a dolgát, a program ténylegesen hozzájárult a munkanélküliség csökkenéséhez, valamint a problémák megoldása nem egy szereplős történet, nem csak a foglalkoztatási osztályon és a szakmai megvalósítók munkáján múlik. Bár történtek pozitív előre lepések a közoktatás és a szakmai oktatás tekintetében, a korai iskolaelhagyást például sikerült csökkenteni, ugyanakkor a további eredmények elérése érdekében szorosabb együttműködés kellene az iskolákkal. |
---|