A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Balázs Viktória
További közreműködők: Fodor Mónika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Romkocsma
Országimázs
Kulturális szokás
Fogyasztói magatartás
Szabadidő
Hungarikum
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/413

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg413
005 20221011105058.0
008 150305suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Balázs Viktória 
245 1 2 |a A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Balázs Viktória 
246 1 0 |a A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatom célja, hogy bemutassam a Magyarországon 2001 óta egyre inkább elterjedőben lévő romkocsmák országimázs formáló szerepét, valamint, hogy feltérképezzem azok vendégkörének főleg kulturális fogyasztói preferenciáit és szokásait. Azért választottam ezt a témát, mert állandó vitatéma, hogy mit nevezhetünk magyarnak, milyen értékeket tudunk felmutatni, mi az, ami vonzó bennünk a külföldiek számára és mi az, amire mi magyarok is büszkék lehetünk és vagyunk is. A romkocsmák megjelenésével egy új, modern képet tud mutatni magáról Budapest és ezzel együtt Magyarország, hiszen már a nagyobb városokban is egyre jobban terjednek. Népszerűségüknek köszönhetően növekszik az idegenforgalom – egyre több fiatal látogat tudatosan hazánkba, hogy megismerkedjen a romkocsmákkal, de az újdonságokra vágyó idősebb korosztályt is vonzza – miközben további gazdasági előnyöket generálnak azzal, hogy munkahelyeket teremtenek és bevételt jelentenek az államnak. A budapesti romkocsmák sikertényezői számos elemből tevődnek össze, és az egyik ilyen, hogy alapvetően bármilyen tevékenység megfér a falai között, ha az értéket teremt a fogyasztónak. Az erős érzelmi kötődést nagyban befolyásolja a nyújtott szolgáltatás, a felelős vállalati magatartás, a megfelelő környezet és az egyediség. Ez utóbbi tényező alapjába véve járul hozzá az elért kedveltséghez, hiszen más országokban még csak most kezdik felismerni ezekben a helyekben a potenciált. Azonban aki egy kicsit is elmélyed a romkocsmák világában, észreveheti, hogy ezek a szórakozóhelyek nem csak mint kocsmák funkcionálnak, hanem teret engednek többfajta kikapcsolódási lehetőségnek, többek között a kortárs művészeteknek. Dolgozatom központi kérdéseként arra szeretnék választ kapni, hogy a romkocsmák mennyire képesek befolyásolni, formálni és megváltoztatni egy országról kialakult vagy kialakulóban lévő képet, valamint, hogy ezek a létesítmények idővel kiválthatják-e a kulturális intézmények szerepét – bizonyos romkocsmák nem csak vendéglátó egységként működnek, de betöltenek rendezvényhelyszín szerepet is, mint például színházi előadások, mozifilmvetítés, koncertek, felolvasóestek, stb. 
695 |a Romkocsma 
695 |a Országimázs 
695 |a Kulturális szokás 
695 |a Fogyasztói magatartás  
695 |a Szabadidő 
695 |a Hungarikum 
700 0 1 |a Fodor Mónika  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/413/1/A%20romkocsm%C3%A1k%20orsz%C3%A1gim%C3%A1zs%20form%C3%A1l%C3%B3%20szerepe%20%C3%A9s%20hat%C3%A1suk%20a%20kultur%C3%A1lis%20fogyaszt%C3%A1sra.pdf  |z Dokumentum-elérés