Q-commerce, avagy a gyors online élelmiszer-kereskedelem térhódítása hazánkban és világszerte

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fodor Tamás
További közreműködők: Harsányi Dr. Dávid
Lőw Laura
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:dark store
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
élelmiszer-kereskedelem
fogyasztói magatartás
online marketing
q-commerce
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41360
Leíró adatok
Kivonat:Napjainkban egyre gyakrabban találkozhatunk a kereskedelem, a szolgáltatások online, digitális formáival, egyre több és több teendőnket tudjuk elvégezni otthonunk kényelmét élvezve, a világháló segítségével. Szakdolgozatomban a széleskörű, mondhatni végtelen online lehetőségek közül egyet fogok kiemelni, méghozzá a gyorskereskedelmet (más néven quick commerce, vagy q-commerce), azon belül is az online élelmiszer-kereskedelmi vonalat, amely hazánkban még kifejezetten újkeletű szolgáltatásnak számít. Először röviden bemutatom azt az utat, amely a hagyományos e-kereskedelem átalakulásán keresztül a q-commerce létrejöttéhez vezetett, majd kitérek arra is, milyen tényezők teljesülése szükséges egy online kereskedelmi vonalon működő cég sikerre vezetéséhez. Írásomban betekintést engedek abba is, milyen módszerekkel igyekeznek az ágazatban működő cégek minél nagyobb mértékben fejleszteni szolgáltatásuk gördülékenységét a dark store-ok és a bennük dolgozó picker-ek segítségével, továbbá szemtanúi lehetünk annak, mily módon igyekeznek a lehető leginkább felhasználóbarát működést biztosítani. Dolgozatomban feltárom az ágazat jövőjében rejlő lehetőségeket, valamint marketing aspektusból is meg fogom vizsgálni a témát, melynek során a célom annak bemutatása, miként tudják az online kereskedelemmel foglalkozó cégek a hagyományos bevásárlóközpontok helyett saját szolgáltatásukra terelni az emberiség figyelmét, mivel tudnak adott esetben többet nyújtani, mint egy hipermarket, szupermarket, vagy akár egy sima közért. Betekintést engedek abba is, hogy milyen marketingkommunikációs eszközöket alkalmaznak ezen cégek, milyen megjelenések segítségével tudják minél inkább eladni a szolgáltatásukat. Primer kutatásomban azt fogom feltárni, hogy miként változtak az évek során a különböző társadalmi rétegek online bevásárlási szokásai, milyen tényezők játsszák a legfontosabb szerepet, a “Honnan is vásároljak, rendeljek?” kérdés megválaszolása során, milyen mértékben befolyásolta a koronavírus járvány a vásárlók fogyasztói magatartásának esetleges átalakulását.