Vállalati stratégia tervezés a Richter Gedeon Nyrt. vonatkozásában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Benda Vivien
További közreműködők: Balogh Eszter
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:stratégia
Stratégia megvalósítás
stratégiai elemzés
vállalati stratégia
vállalati stratégia tervezés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41365

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg41365
005 20221011094701.0
008 221011suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Benda Vivien 
245 1 0 |a Vállalati stratégia tervezés a Richter Gedeon Nyrt. vonatkozásában  |c Benda Vivien  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a VÁLLALATI STRATÉGIA TERVEZÉS A RICHTER GEDEON NYRT. VONATKOZÁSÁBAN (szinopszis)   A hallgató neve: Benda Vivien  A konzulens neve: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia  Szak: Kereskedelem és marketing alapképzés, Marketingkommunikáció szakirány    A szakdolgozatom témája a vállalati stratégiai tervezést és ehhez kapcsolódóan a Richter Gedeon Nyrt. stratégiai felépítését mutatja be és elemzi. A témaválasztásomban igen nagy szerepet játszott az, hogy jelenleg gyakornokként foglalkoztat engem a vállalat. Amikor kicsit utánanéztem a céggel kapcsolatos lehetséges szakdolgozati témáimnak egyből tudtam, hogy a 2020-ban újraalkotott stratégiát fogom választani. Úgy gondolom, hogy a téma kellő képpen friss, aktuális és maximálisan lefedi azt az elvárást, amit a képzésemen egy szakdolgozattal szemben állítanak. A dolgozatom két részből áll össze. A két rész az elmélet és gyakorlat egységéből áll. Az első rész egy témának megfelelő szakirodalmi áttekintést tartalmaz a stratégiai tervezés alapjaitól kezdve. Ezt követően a második rész az szakirodalmi kutatás alapján gyakorlatban mutatja be és elemzi a Richter Gedeon multinacionális gyógyszercég újonnan megalkotott vállalati stratégiáját. Ezt pedig kiegészíti a saját vállalaton belüli kutatásom. A primer kutatásom a vállalati stratégiával kapcsolatos dolgozói tendenciákat kutatta. A kutatási célom az volt, hogy a begyűjtött információkkal, pontos ismeretekhez jussak a vállalaton belüli stratégiával kapcsolatos dolgozói tendenciákról. Kvantitatív kutatást készítettem. Kutatási módszernek egy vállalaton belüli primer online kérdőíves kutatást választottam. A vállalaton belül, a különböző osztályokon dolgozó eltérő beosztású alkalmazottak között, mértem fel a jelenlegi vállalaton belüli attitűdöket. Megfelelő módszernek tartottam a primer kutatás megkérdezéses formáját, ugyanis a két hipotézisem igazolása vagy cáfolata egy vállalaton belüli saját információ igényt teremtett számomra. A dolgozatomban összevetem azt, hogy a szakirodalmakban található elmélet mennyire párosul egy cégnek a piaci gyakorlatával, valamint a kutatásommal kapcsolatos konklúziókat is kifejtem és azt is elemzem a szakirodalmi ismeretek segítségével. A dolgozatom két hipotézist vizsgál és támaszt alá. Az első hipotézise az, hogy egy multinacionális vállalaton belül a stratégiai célkitűzések elérésére hatással vannak az ezzel kapcsolatos vállalaton belüli dolgozói tendenciák. A dolgozatom második hipotézise pedig, hogy egy multinacionális vállalaton belül a dolgozók munkájára hatást gyakorol a vállalat stratégiai célkitűzéseinek ismere. Ezen állításásokat vizsgálja és elemzi mind a szakirodalmi, mind a gyakorlati primer és szekunder kutatás is. 
695 |a stratégia 
695 |a Stratégia megvalósítás 
695 |a stratégiai elemzés 
695 |a vállalati stratégia 
695 |a vállalati stratégia tervezés 
700 1 |a Balogh Eszter  |e ths 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41365/1/szakdoga.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41365/2/pdf24_merged.pdf  |z Dokumentum-elérés