A keleti kulturális örökségektől való szimbolikus elhatárolódás, mint kommunikációs stratégia egy budapesti vízipipa bár esetében.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kárpáty Natália Kinga
Other Authors: Bartha Eszter
Berta Dr. Péter
Format: Thesis
Kulcsszavak:e-közösségek
Közel-Kelet
kulturális örökség
kulturális távolságtartás
marketing kommunikáció
vízipipa
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41398
Description
Abstract:Dolgozatomban a keleti kultúrától való szimbolikus elhatárolódást vizsgáltam egy Budapesti vízipipa bár esetében. Ennek felvezetésére olyan témaköröket érintettem, mint a vízipipázás eredete, annak általános gyakorlata, megjelenése a Közel-Keleten, illetve számos egyéb földrészen. A hiteles nyilatkozás  érdekében megvizsgáltam más országok vízipipázás köré kiépített koncepcióit és ezeket hasonlítottam össze a hazai körülményekkel. A többszintű összefüggések miatt globális szinten kellett vizsgálnom az esetet. A továbbiakban olyan aspektusait fejtettem ki, minthogy mi okból válhatott a vízipipázás világszerte ily mértékben népszerű tevékenységgé, ebben milyen szerepe van a médiának és vizsgáltam a Z generációra jellemző multikulturális gondolkodásmódot, ennek ráhatását az esetre. Igyekeztem összefüggéseket feltárni a magyar vízipipa kultúra silány helyzete és a magyar népre jellemző idegenellenesség között, ezzel magyarázva az országok közötti eltérést és a vizsgált vízipipa bár jelenlegi marketing stratégiájának szükségességét. Az online térben végzett felmérések száma 2 db. Fő kutatási módszerem a dolgozat címében említett vízipipa bár vendégeivel készített interjúk és azok elemzése.