Vendéglátás marketing

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Palcsák Barbara
Other Authors: Harsányi Dr. Dávid
Kulcsszavak:7P modell
marketing
primer kutatás
SWOT-elemzés
szakirodalom
vendéglátás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41466
Description
Abstract:A záródolgozatomban részletesen foglalkoztam a vendéglátás marketing témakörével. Szakdolgozatomban egyaránt felhasználtam primer és szekunder kutatás adatait. Szekunder kutatás alapján elemeztem a vendéglátás helyzetét ma Magyarországon. Ezt azért tartottam fontosnak, mert ennek alapján következtetéseket tudtam levonni, amik egyaránt segítségemre voltak a SWOT elemzés és a javaslattétel során. Dolgozatom során bemutattam a Guru Invest Kft.-t, megvizsgáltam a tevékenységét a marketingmix 7P alapján. A Guru Invest Kft. tevékenységében jelentős szerepet tölt be az emberi tényezők, az értékesítési politika és a szolgáltatási folyamat. Egy vállalkozás esetében fontos, hogy ismerje erősségeit, gyengeségeit, a veszélyeket és az előtte álló lehetőségeket is, eszerint a dolgozat tartalmaz egy SWOT elemzést is. A dolgozat tartalmaz még egy primer kutatást. Ennek során kvantitatív kutatást végeztem, online, kérdőíves lekérdezéssel. A kérdőív 15 kérdést tartalmazott, amiben az utolsó 3 kérdés a demográfiai adatokra vonatkozott, a többi kérdés pedig a tárgyköri kérdések csoportjába. A mintavétel módja véletlenszerű volt. A kutatás során előzetesen felvetett 3 hipotézisre kerestem a választ. Az eredmények elemzése után, megvizsgáltam az hipotéziseket is. A kutatás eredményei az első hipotézist megcáfolták, illetve a második általam felvetett hipotézis részben igaznak bizonyult. A harmadik hipotézist pedig alátámasztották