A közösségi média marketing hatékonysága a Tropicarium példáján keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bendesch Maja Virág
Other Authors: Miskolczi Tibor András
Kulcsszavak:hirdetések
információszerzés
közösségi média
marketing
online marketing
szolgáltatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41513
Description
Abstract:A szakdolgozatomban először ismertettem az olvasóval, hogy napjaink legtermészetesebb eszköze az internet, hogyan született meg és vált a hétköznapi ember mindennapjainak és a cégek nélkülözhetetlen eszközévé. Ezután bemutattam a közösségi médiákat és a közösségi média marketing hatékonyságát és a hirdetések módjait vizsgáltam. A dokumentum első felében prezentáltam a legnépszerűbb és legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi médiumokat majd ezután rátértem a közösségi média hirdetésekre és a legmodernebb hirdetési módra a fizetett influencer marketingre. Megnéztem az ilyen fajta marketing hatékonyságát. A dolgozatom második felében az ezt megelőző fejezeteket mutatom be gyakorlatban. Szakmai gyakorlatomat a Tropicarium falai között töltöttem és ennek példáján szeretném a modern marketing adta lehetőségeket szemléltetni, amit a cég is használt. Egy rövid, de annál érdekesebb cégtörténet után rátérek a marketing tevékenységeikre és a 7P marketing mix elemzést is elvégeztem a vállalatra vonatkozóan. Az ezt követő alfejezetben a cég SWOT elemzését írtam le, amiben feltüntettem az erősségeket, a gyengeségeket, a lehetőségeket, amivel fejlődhetne és végül a veszélyeket. Végeztem egy primer kutatást, amiben átfogó képet szerette volna kapni a látogatók közösségi média használatáról és arról, hogy honnan szerzik az információkat, illetve, hogy mit gondolnak a social média felületeken közölt tartalmakról és mire tartanának esetleg igényt, hogy milyen irányba fejlődhetne a cég. Ennek a kutatásnak az eredményét részletesen kielemezve megkaptam a válaszokat és az utána következő fejezetben javaslatokat tettem, amivel javíthatnának a megítélésen és kedvezhetnének a fogyasztók igényeinek kielégítésével maguknak is mivel ez nagyon érdekeltséget és nagyobb közösséget eredményezhet számukra, ezáltal több profithoz is juthatnak.