A dm Kft. marketingkommunikációja a fogyasztói igények változásával

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Takács Blanka Zsuzsanna
További közreműködők: Furcsa Dr. Laura
Kulcsszavak:fogyasztó(k)
fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség
kommunikáció
marketingkommunikáció
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41556

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg41556
005 20221011095129.0
008 221011suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Takács Blanka Zsuzsanna 
245 1 2 |a A dm Kft. marketingkommunikációja a fogyasztói igények változásával  |c Takács Blanka Zsuzsanna  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Napjainkban számos helyről vásárolhatjuk meg a mindennapi életünkhöz szükséges termékeket, emiatt már szinte elképzelhetetlen a vásárlók számára, hogy minden egyes fogyasztói cikket csupán egy-egy üzletben legyen lehetőségük beszerezni. Jelenleg egy olyan társadalomban élünk, ahol a gyártók és a kereskedők versenyt futnak egymással, hogy képesek legyenek kielégíteni a fogyasztói igényeket. Azonban ezek az igények nem csak a szükségleteket jelölik, hanem sokkal inkább már a státuszkülönbségek eléréséhez szükséges eszközöket. A fogyasztói társadalomnak számos előnye és hátránya van. Előnyként lehet tekinteni a fogyasztás növekedésére, amely pozitív gazdasági hatást vált ki. Emellett fontos megemlíteni, minél több üzlet, szolgálatatás áll rendelkezésre a vevők elvárásainak kielégítésére, az annál több munkahelyet jelent. A fogyasztóknak nagyobb és jobb hozzáférése van az árukhoz, ezt nevezzük fogyasztási választás szabadságnak. A fogyasztói társadalom számos pozitív hozadéka mellett muszáj megemlítenünk az ellenoldalát is. Első és legégetőbb hátránya a környezetszennyezés generálása. A fogyasztási cikkek gyártása, csomagolása, a termékek rövid élettartama mind hozzájárul ehhez a problémához. Ma már letőségünk van olyan termék vásárlására, mely környezetbarát, ezzel lassítva a szennyezést. Egy-egy termék utánajárása azonban sok időt igényel. Mégis van olyan vállalat hazánkban, amely kommunikációja segítségével felhívja a figyelmet a környezettudatosságra és az alternatív termékek fontosságára. Kutatásom célja, hogy szemléltessem, mennyire fontos egy vállalat kommunikációja a vevők felé. A fogyasztó számos helyen vásárolhat, olyan cégektől, melyek nem kezdeményeznek különösebb kommunikációt a vásárlóival. Pont ezért érdemesebb egy olyan helyen fogyasztóvá válnunk, ahol nagy hangsúlyt fektetnek a felénk irányuló kommunikációra. Egy olyan kiskereskedelmi vállalatot választottam dolgozatom bemutatásához, aminél ugyancsak cél a fogyasztók elvárásaink minél magasabb szinten való kielégítése, de szem előtt tartja a környezettudatosságot is és fontosnak tartja a marketingkommunikációt. Ez a vállalat Magyarország piacvezető drogériája, a dm Kft. A dolgozatomban arra keresem a választ, milyen törzsvásárlói eszközökkel alakít ki a dm hűségrendszert. Kvantitatív kutatást végeztem a témával kapcsolatban. Kutatásom során választ kerestem arra, hogy a megkérdezettek mennyire elégedettek a törzsvásárlói rendszerrel és mire használják fel pontjaikat. Kutatásom megírásával szeretném bizonyítani a vállalati kommunikáció fontosságát a marketingeszközökön keresztül. Emellett bemutatom, hogy napjainkban is jelentős a törzsvásárlói programok ereje. Szakirodalmi háttérnek elsődleges forrásként tekintek a dm hivatalos honlapjára. A vállalat weboldalán a Sajtószoba fülön keresztül a dm által közölt cikkek érhetőek el, melyekből informálódtam. Emellett számos szakirodalom segítségével mélyültem el a marketing és a marketingkommunikáció témakörében. Dolgozatom megírásához Dr. Fazekas Ildikó és Harsányi Dávid Marketingkommunikáció érthetően 2011-es kiadású könyvét választottam, valamint Bauer András – Berács József – Kenesei Zsófia Marketing alapismeretek (2007) oktatási anyagát. Napjainkban egy kereskedelmi vállalat marketingkommunikációjában elengedhetetlen a megfelelő kommunikációs eszközök alkalmazása, mivel egy jó üzenettel/szlogennel jelentősen növelni tudja a vásárlóinak számát. A kereskedelem folyamatosan változik, mivel a vásárlók igényei is változásban vannak, ezáltal a vállalatok megfelelő kommunikációja elengedhetetlen nemcsak a törzsvásárlók, hanem az új vásárlók felé. Kutatásomban bemutattam, hogy egy multinacionális nagyvállalat milyen eszközöket próbál alkalmazni a folyamatosan változó vásárlói trendek követésére, amihez megfelelően alakítja a marketingkommunikációját. Ennek keretében a dm nyomon követi a fogyasztók igényeit, és a termékkínálatát a vevők visszajelzései alapján alakítja. 
695 |a fogyasztó(k) 
695 |a fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség 
695 |a kommunikáció 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a reklám 
700 1 |a Furcsa Dr. Laura  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41556/1/Tak%C3%A1csBlankaZsuzsannaFoszkC3J2DR.pdf  |z Dokumentum-elérés