Borvásárlási és fogyasztási szokások vizsgálata a hazai piacon, kiemelve a Mátrai borokat

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bernáth Vanda
Other Authors: Dávid Bianka
Oravecz Titanilla Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:bor
borfogyasztás
bormarketing
borvásárlás
Mátrai borvidék
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41604
Description
Abstract:A magyar bortermelésben és fogyasztásban a rendszerváltással új időszak kezdődött, ekkor újra fellendült a hazai borok iránti érdeklődés, valamint a bor kulturális, gasztronómiai és történelmi fontossága is újra előtérbe került a magyarok számára. Innentől egy fejlődési folyamat indult be a borturizmusban és újra divatossá váltak a magyar borok és a borvidékek. Szakdolgozatomban a magyar bormarketinget és annak eszközeit, a borkereskedelmet és ezen belül a borexportot ismertetem. Ezután a borturizmussal és a borturizmus ágaival folytatom. Dolgozatom második fele a hazai borrégiók bemutatásáról szól, melyben részletesen bemutatom a Magyarország területén elhelyezkedő összes borrégiót, majd borrégiónként lebontva bővebben ismertetem a borrégiók jellemzőit és sajátosságait, valamint borvidékeit. Ezt követi a magyar borvidék sajátosságainak ismertetése. Bemutatom a Mátrai borvidék jellemzőit és sajátosságait, továbbá készítek egy SWOT elemzést a Mátrai borvidékekre vonatkozóan.  Ezen felül vizsgálom a fogyasztók online vásárlási szokásait is mind a borok általánosságban, valamint a mátrai borok esetében. Végül a primer kutatásom elemzésével zárom szakdolgozatom.