A koronavírus hatása a magyarországi online élelmiszer-vásárlási szokásokra

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Palánki Bence
Other Authors: Kopcsay Dr. László
Szégner Katalin
Format: Thesis
Kulcsszavak:elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
élelmiszer
élelmiszerfogyasztás
kiskereskedelem
koronavírus-járvány (COVID-19)
online értékesítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41626
Description
Abstract:Szakdolgozatomban egy rövid nemzetközi kitekintés után bemutatom Magyarország legmeghatározóbb online élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozó szereplőit, ezen vállalatok legfontosabb jellemzőit, valamint az általuk biztosított online élelmiszer-vásárlási szolgáltatások sajátosságait, legmeghatározóbb elemeit. Röviden bemutatom a koronavírus-járvány előtti időszakra vonatkozóan a magyar online kiskereskedelem helyzetét, majd dolgozatom szakirodalmi áttekintésének legnagyobb részében a koronavírus-járvány alatti időszakra fókuszálok. Megismertetem a pandémia okozta azon változásokat, melyek befolyásolták és alakították a magyarországi online kiskereskedelmi piacot és annak szereplőit. Ebben a szakaszban részletesen bemutatom a járvány online FMCG szektorra gyakorolt hatását, illetve a vásárlói attitűd és szokások alakulását. Ezután korábbi tanulmányaim és az így elsajátított tudás alapján a 7P modell segítségével bemutatom az online élelmiszer-vásárlásra vonatkozó marketing mix elemzésem. Szakdolgozatom második felében ismertetem primer kutatásom célját, módszerét és eszközét, bemutatom kérdőíves kutatásom mintáját, majd elemzem a kérdések eredményeit és az ezekhez kapcsolódó összefüggéseket. Végül összefoglalom a legjelentősebb eredményeket és összegzem a dolgozatom.