A Philip Morris temrékek kommunikációjának fogyasztókra gyakorolt hatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kiss Renáta
További közreműködők: Oravecz Titanilla Éva
Szabó Edit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:dohánytermék(ek)
fogyasztói szokások
hatásvizsgálat
Iqos
kognitív disszonancia
kommunikáció
Philip Morris
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41642

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg41642
005 20221011095333.0
008 221011suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kiss Renáta 
245 1 2 |a A Philip Morris temrékek kommunikációjának fogyasztókra gyakorolt hatása  |c Kiss Renáta  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Diplomadolgozatom témája a Philip Morris International kommunikációja a hagyományos és a füstmentes termékeit illetően. Érdekesnek tartottam a fogyasztói attitűdök megvizsgálását a hagyományos dohánytermékek és az IQOS készülékhez használatos Heets dohánytermékek szemszögéből. Mindemellett kíváncsi voltam arra is, hogy a dohányzás mennyire befolyásolja a fogyasztókban kialakuló disszonanciát és mit tesz ennek elkerülése érdekében a vállalat. A két terméke igen különböző kommunikációra épül, ezáltal ennek etikai hátterét is megvizsgálta.   Közel három éve Magyarország piacvezető rendezvényszervező cégénél dolgozom, ahol a kiállításokon kívül további marketing megjelenések értékesítésért felelek. Sokszor találkoztam a Philip Morris füstmentes kitelepülésével a munkahelyemen, ami felkeltette az érdeklődésem. Az alapképzést is a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Karán végeztem, ahol a fogyasztóvédelem és a reklámokkal kapcsolatos tárgyak tartoztak a kedvenc óráim közé. Tanulmányaim során megtanultam a dohánytermékek reklámjaira vonatkozó szabályozásokat, ezért kíváncsivá tett, hogy egy ilyen rendezvényen való megjelenés, hogy lehet jogilag törvényes a tilalmak ellenére is. Mindemelett én is az IQOS eszköz fogyasztói körébe tartozom, akire ez a típusú kommunikáció jelentős befolyással bírt. Ezek az együtthatók indokolták a téma iránti érdeklődésemet.   A téma jelentősége a dohányipar innovációja által megváltozott fogyasztási szokásokban rejlik. Szakdolgozatom célja, hogy átfogóbb képet kapja az esetlegesen megváltozott szokásokról, a kommunikáció jelentőségéről és fogyasztói attitűdökről. Ezt egy szekunder kutatással vezetem fel, amiben ismertetem a dohányipar történetét és fejlődését, a dohánytermékek reklámkorlátozásait, majd egy marketing mix elemzésen keresztül összehasonlítom a Philip Morris hagyományos és új típusú dohánytermékeit. A dolgozat első felében kitérek még a kognitív disszonanciára és arra, hogy a Philip Morris kommunikációs tevékenysége miként hat a fogyasztókra, valamint a két típusú termék fogalmazása milyen ellentmondást kelthet. A záródolgozat második felében primer kutatást készítettem. A szekunderkutatás alapján megfogalmazott hipotéziseket online kérdőíves megkérdezéssel igyekszem alátámasztani. A kérdőív válaszait kimutatásokkal szemléltetem, majd összegzem az eredményeket. 
695 |a dohánytermék(ek) 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a hatásvizsgálat 
695 |a Iqos 
695 |a kognitív disszonancia 
695 |a kommunikáció 
695 |a Philip Morris 
700 1 |a Oravecz Titanilla Éva  |e ths 
700 1 |a Szabó Edit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41642/1/A%20Philip%20Morris%20temr%C3%A9kek%20kommunik%C3%A1ci%C3%B3j%C3%A1nak%20fogyaszt%C3%B3kra%20gyakorolt%20hat%C3%A1sa.pdf  |z Dokumentum-elérés