Új és innovatív technológia megvalósítása a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft.-nél
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Kulcsszavak: | 21. század autóipar ágazati törekvések gyártási folyamat innováció szankciók |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/41665 |
MARC
LEADER | 00000nnm a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg41665 | ||
005 | 20221011095428.0 | ||
008 | 221011suuuu hu o 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Kerekné Szentgyörgyi Beáta | |
245 | 1 | 0 | |a Új és innovatív technológia megvalósítása a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft.-nél |c Kerekné Szentgyörgyi Beáta |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Mi egy sikeres vállalkozás/vállalat ismérve? Hogy felismeri és él a lehetőségekkel. Aki világpiaci viszonylatban vezető szerepet kíván betölteni, mindig nyitottnak kell lennie az újdonságokra.A Robert Bosch GmbH is ezen vállalatok közé sorolható, főleg a mobilitási szegmensében. Kutatásokat és gyárfejlesztéseket végez annak érdekében, hogy az elektromos autók beszállítói között vezető szerepet tölthessen.Felismerte azt a tényt, hogy az emberek egyre inkább a környezetbarát megoldásokat keresik az élet minden területén, beleértve az személyszállítást is. Másrészről a világ vezető nagyhatalmai is egyre komolyabban veszik és hamarosan komoly bírságokkal sújtják azokat az autógyártókat, akiknek autói a megengedettnél magasabb károsanyag kibocsátással rendelkeznek. Tehát alternatív megoldásokat kellett/kell kidolgozniuk az autógyártóknak.A válaszuk: az e-autók fejlesztése és gyártása, melyhez a Bosch Group is hozzájárul termékeivel.Jelenleg az elektromos autók legnagyobb hibája, hogy kicsi a hatótávolsága. Több autóalkatrész beszállító nagyvállalat (közöttük a Robert Bosch GmbH), az e-autóban található inverter fejlesztésében látja a megoldás kulcsát. Ezért is keres olyan megoldásokat, mellyel szélesíteni tudja a portfólióját, jelen esetben a hatvani leányvállalathoz telepített, új gyártósorával. Az új sor telepítésével egy új fejezet kezdődik a hatvani gyáregység életében, hiszen az eddigi bevételeinek több mint 50%-át adó, hagyományos autókba készült motorvezérlők, átadják helyüket az elektromos autók alkatrészeinek. De hogy hogyan is zajlik egy teljesen új sor telepítése a gyakorlatban, azt a dolgozatomban mutatom be.A dolgozatom a projektnek csak egy rövidke összegzése, hiszen egy ekkora léptékű beruházás és kivitelezése, rengeteg kutatómunkát igényel, sok részleg és rengeteg dolgozó együttes munkájának az eredménye. | |
695 | |a 21. század | ||
695 | |a autóipar | ||
695 | |a ágazati törekvések | ||
695 | |a gyártási folyamat | ||
695 | |a innováció | ||
695 | |a szankciók | ||
700 | 1 | |a Budai Dr. László |e ths | |
700 | 1 | |a Sebők Anita |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41665/1/szakdolgozat%20Kerekn%C3%A9.pdf |z Dokumentum-elérés |