Az influencer marketing hatása a magyar fogyasztókra

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hidi Laura
Other Authors: Totth Dr. Gedeon
Kulcsszavak:21. század
digitális felületek
hatásvizsgálat
influencer
marketing
online marketing
online reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41717
Description
Abstract:Záródolgozatom témája az influencer marketing és az influencerek jelenléte. Dolgozatomban azt szeretném vizsgálni, hogy a véleményvezérek milyen hatásokat gyakorolnak a magyar fogyasztókra. Szakirodalmi áttekintésemben bemutatom a digitális marketing fogalmát és szerepét. Részletezem  a felhasználó által generált tartalom fogalmát, kialakulásának útját és, hogy a felhasználók pontosan hogyan is válhattak influencerré. Szemléltetem az influencer marketing sikerességet adó tulajdonságait és jellemzem, hogy milyen is egy társadalmat építő véleményvezér jelleme és tevékenysége. Adatgyűjtéshez az Instagram nevű telefonos alkalmazást használtam, hogy adatok gyűjtsek hány magyar felhasználója van. Demonstráltam, hogy az applikáción tevékenykedő tartalomgyártók mennyire befolyásolják a magyar felhasználók jelenlétét. Primer kutatást végeztem kérdőíves formában, amihez segítségül a Google Űrlapot használtam. A kitöltők segítségével információt gyűjtőttem a témában és alá tudtam támasztani az meghatározott hiptéziseimet. Végezetül összefoglaltam a kapott eredményeimet és összegeztem a záródolgozatom teljes tartalmát.