A hazai divatiparban szereplő kereskedők jelenlegi helyzete és lehetőségei

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Cinder Kristóf
Other Authors: Grósz Dr. Péter
Szigetváry Dr. Nóra
Format: Thesis
Kulcsszavak:divat
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
kereskedelem
koronavírus-járvány (COVID-19)
vásárlás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41731
Description
Abstract:A világ minden részén szembesülhettünk a COVID-19 vírus okozta korlátozásokkal, ami nagymértékű változást eredményezett minden iparágban, úgy a divatcikkeket kínáló piaci szereplőknél is. Ugyan jelenleg, 2022 tavaszán több országban is enyhülni látszik a pandémiás helyzet, a korlátozások folyamatosan kerülnek feloldásra, azonban a divatipari vállalatoknak a mai napig kihívást jelentenek az ezzel kapcsolatos új tendenciák: üzleti működés, fogyasztói igények, társadalmi szempontok. A vezető márkák egy része a nehézségekkel dacolva sikeres éveket zárhattak, és idén már akár túl is szárnyalják a koronavírus előtti teljesítményüket. Más vállalatok pedig a mai napig küzdenek a covid-19 okozta korlátozások negatív hatásaival. Azok jöhettek ki sikeresen az elmúlt pár év kihívásaiból, akik megfelelően tudtak alkalmazkodni az új piaci folyamatokhoz, igényekhez, például a kényelmi faktor megteremtése a vásárló számára, a szabadtéri tevékenységekhez való alkalmazkodás a termékfejlesztésben vagy az online vásárlás lehetőségének megteremtése. A világban zajló események és az átalakuló vásárlási szokások következtében úgy gondolom, hogy aktuális témaválasztásom, aminek célja a divatcikkeket kínáló márkák jelenlegi helyzetének vizsgálata. Az alakuló trendeket figyelembe véve megnézem, hogy mi várhat a divat szektorra a jövőben. Főbb kérdések, hogy a pandémia hatására bekövetkezett változások maradandók lesznek-e? A fogyasztók kényszer miatt csökkentették a hagyományos üzletekben való vásárlást, vagy ez olyan pozitív lehetőséget kínált az elmúlt években, hogy ezentúl nagyobb bátorsággal és bizalommal fordulnak az elektronikus kereskedelem felé.