A magyar pénzügyi kultúra története, a pénzügyi tudatosság helyzete és jellemzése, párhuzamba állítása a gazdaságban lezajló eseményekkel
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | befektetés közoktatás megtakarítás pénzügyi kultúra pénzügyi tudatosság |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/41753 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg41753 | ||
005 | 20221011101427.0 | ||
008 | 221011suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Baráth Attila | |
245 | 1 | 2 | |a A magyar pénzügyi kultúra története, a pénzügyi tudatosság helyzete és jellemzése, párhuzamba állítása a gazdaságban lezajló eseményekkel |c Baráth Attila |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Magyarország pénzügyi kultúrájának és tudatosságának fontossága felértékelődött a 2008-as világválság óta, azóta rengeteg hazai és külföldi szakirodalom foglalkozott a témával. A dolgozat célja ezen szakirodalmak áttekintése alapján összefoglalni az ország pénzügyi kultúrájának szintjét és tudatosságának helyzetét. A témában végzett kutatások egységesen arra a következtetésre jutottak, hogy elmaradások vannak mind pénzügyi kultúra, mind pénzügyi tudatosság szintjén. A pénzügyi kultúra fejlesztésének egyik sarokpontja az oktatás és a közoktatás, ahol a kormányzati stratégiának és a különböző pénzügyi ismeretek oktatásával foglalkozó szervezeteknek köszönhetően évről évre egyre több emberhez, és egyre több korosztályhoz jutnak el a pénzügyi kultúra fejlesztési képzések. Ezek jó alapot adhatnak a következő generációk magasabb pénzügyi kultúra és tudatosság szintjéhez. Pénzügyi tudatosság terén végzett tanulmányok több problémára rávilágítanak, a háztartások megtakarítási hajlandósága nincs megfelelő szinten, továbbá behatárolhatóak pénzügyileg sérülékeny csoportok, akik pénzügyi oktatására külön figyelmet lehetne fordítani. Ezen kívül egy váratlanul berobbanó válsághelyzet különleges körülményeinek is komoly hatása van a nem megfelelő tudatosság szintre, az erre való felkészülés is egy megoldandó problémát jelent a pénzügyi kultúra és tudatosság képzéseket illetően. Saját kutatásom során a magyar fiatalabb korosztály pénzügyi kultúráját, tudatosságát, befektetési és megtakarítási hajlandóságát próbáltam meg felmérni, azonban azt fontos megjegyezni, hogy a kitöltők összetétele nem reprezentatív. A megkérdezés fontos pontja volt a pénzügyi tudás felmérése, melynek keretein belül 6 pénzügyekhez kapcsolódó fogalomra kérdeztem rá, amelyek ismeretére önbevallás alapján válaszolhatott a kitöltő. Továbbá szintén kitért a kutatás a közoktatás során az esetleges pénzügyi oktatásban való részesülésre. Kíváncsi voltam, hogy a pénzügyi oktatás, a végzettség, vagy a megtakarításokkal, befektetésekkel rendelkezés hatással volt-e a pénzügyi tudásra. A feltételezéseim végül elutasításra kerültek, nem lehetett kapcsolatit kimutatni a fogalmakra adott válaszok nagyrésze és a végzettség között. A megtakarítások terén egy, a befektetések terén pedig kettő fogalomnál lehetett csak kapcsolatot kimutatni. Az azonban látszik, hogy a pénzügyi oktatás nem teljesen független a pénzügyi tudástól. | |
695 | |a befektetés | ||
695 | |a közoktatás | ||
695 | |a megtakarítás | ||
695 | |a pénzügyi kultúra | ||
695 | |a pénzügyi tudatosság | ||
700 | 1 | |a Horváth István |e ths | |
700 | 1 | |a Ország dr. Adrienn |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41753/1/A%20magyar%20p%C3%A9nz%C3%BCgyi%20kult%C3%BAra%20t%C3%B6rt%C3%A9nete%2C%20a%20p%C3%A9nz%C3%BCgyi%20tudatoss%C3%A1g%20helyzete%20%C3%A9s%20jellemz%C3%A9se%2C%20p%C3%A1rhuzamba%20%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1sa%20a%20gazdas%C3%A1gban%20lezajl%C3%B3%20esem%C3%A9nyekkel.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41753/2/Szakdolgozati%20%C3%B6sszefoglalas.pdf |z Dokumentum-elérés |