A magyar pénzügyi kultúra története, a pénzügyi tudatosság helyzete és jellemzése, párhuzamba állítása a gazdaságban lezajló eseményekkel

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Baráth Attila
További közreműködők: Horváth István
Ország dr. Adrienn
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:befektetés
közoktatás
megtakarítás
pénzügyi kultúra
pénzügyi tudatosság
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41753

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg41753
005 20221011101427.0
008 221011suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Baráth Attila 
245 1 2 |a A magyar pénzügyi kultúra története, a pénzügyi tudatosság helyzete és jellemzése, párhuzamba állítása a gazdaságban lezajló eseményekkel  |c Baráth Attila  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Magyarország pénzügyi kultúrájának és tudatosságának fontossága felértékelődött a 2008-as világválság óta, azóta rengeteg hazai és külföldi szakirodalom foglalkozott a témával. A dolgozat célja ezen szakirodalmak áttekintése alapján összefoglalni az ország pénzügyi kultúrájának szintjét és tudatosságának helyzetét. A témában végzett kutatások egységesen arra a következtetésre jutottak, hogy elmaradások vannak mind pénzügyi kultúra, mind pénzügyi tudatosság szintjén. A pénzügyi kultúra fejlesztésének egyik sarokpontja az oktatás és a közoktatás, ahol a kormányzati stratégiának és a különböző pénzügyi ismeretek oktatásával foglalkozó szervezeteknek köszönhetően évről évre egyre több emberhez, és egyre több korosztályhoz jutnak el a pénzügyi kultúra fejlesztési képzések. Ezek jó alapot adhatnak a következő generációk magasabb pénzügyi kultúra és tudatosság szintjéhez. Pénzügyi tudatosság terén végzett tanulmányok több problémára rávilágítanak, a háztartások megtakarítási hajlandósága nincs megfelelő szinten, továbbá behatárolhatóak pénzügyileg sérülékeny csoportok, akik pénzügyi oktatására külön figyelmet lehetne fordítani. Ezen kívül egy váratlanul berobbanó válsághelyzet különleges körülményeinek is komoly hatása van a nem megfelelő tudatosság szintre, az erre való felkészülés is egy megoldandó problémát jelent a pénzügyi kultúra és tudatosság képzéseket illetően. Saját kutatásom során a magyar fiatalabb korosztály pénzügyi kultúráját, tudatosságát, befektetési és megtakarítási hajlandóságát próbáltam meg felmérni, azonban azt fontos megjegyezni, hogy a kitöltők összetétele nem reprezentatív. A megkérdezés fontos pontja volt a pénzügyi tudás felmérése, melynek keretein belül 6 pénzügyekhez kapcsolódó fogalomra kérdeztem rá, amelyek ismeretére önbevallás alapján válaszolhatott a kitöltő. Továbbá szintén kitért a kutatás a közoktatás során az esetleges pénzügyi oktatásban való részesülésre. Kíváncsi voltam, hogy a pénzügyi oktatás, a végzettség, vagy a megtakarításokkal, befektetésekkel rendelkezés hatással volt-e a pénzügyi tudásra. A feltételezéseim végül elutasításra kerültek, nem lehetett kapcsolatit kimutatni a fogalmakra adott válaszok nagyrésze és a végzettség között. A megtakarítások terén egy, a befektetések terén pedig kettő fogalomnál lehetett csak kapcsolatot kimutatni. Az azonban látszik, hogy a pénzügyi oktatás nem teljesen független a pénzügyi tudástól. 
695 |a befektetés 
695 |a közoktatás 
695 |a megtakarítás 
695 |a pénzügyi kultúra 
695 |a pénzügyi tudatosság 
700 1 |a Horváth István  |e ths 
700 1 |a Ország dr. Adrienn  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41753/1/A%20magyar%20p%C3%A9nz%C3%BCgyi%20kult%C3%BAra%20t%C3%B6rt%C3%A9nete%2C%20a%20p%C3%A9nz%C3%BCgyi%20tudatoss%C3%A1g%20helyzete%20%C3%A9s%20jellemz%C3%A9se%2C%20p%C3%A1rhuzamba%20%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1sa%20a%20gazdas%C3%A1gban%20lezajl%C3%B3%20esem%C3%A9nyekkel.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41753/2/Szakdolgozati%20%C3%B6sszefoglalas.pdf  |z Dokumentum-elérés