A tudatos fogyasztói magatartás és az ökomarketing jelenléte a Békés megyei fiatal generációk körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Emődi Dorina Éva
További közreműködők: Czuczi Enikő
Németh Dr. Szilárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható fogyasztás
fogyasztói magatartás
környezettudatosság
kutatás
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41825

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg41825
005 20221011101626.0
008 221011suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Emődi Dorina Éva 
245 1 2 |a A tudatos fogyasztói magatartás és az ökomarketing jelenléte a Békés megyei fiatal generációk körében  |c Emődi Dorina Éva  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom kettő fő témája a tudatos és fenntartható fogyasztás, valamint az ökomarketing. A szakirodalmi feldolgozás során vizsgáltam a tudatos fogyasztás legfontosabb jellemzőit, valamint ennek gyakorlati megvalósulásait. Ezt követően az ökomarketing témakört elemeztem.  A témán belül elsőként az ide tartozó főbb meghatározásokat, majd az ökomarketing kialakulását és fejlődését végül a zöld marketing-mix 4P és 4C modelljét vizsgáltam. A primer kutatáson belül kvantitatív kutatást végeztem, a mintavétel módja a hólabda módszer. A kutatásom célja vizsgálni és megtudni, hogy a Békés megyei X, Y és Z generációba tartozók mennyire tudatosak a mindennapi vásárlás és fogyasztás során. További célom volt megtudni, hogy a zöld marketing-mix elemek mennyire hatékonyak, illetve hogyan vélekednek róla a megkérdezettek. A kutatás az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) közé tartozó termékekre vonatkozik. Azért a Békés megyeieket vizsgáltam, mert én is ebben a megyében élek. Továbbá az általános kutatói vélekedés az, hogy a fiatalabb generációkba tartozók érzékenyebbek a környezeti problémákra, ezért esett rájuk a választásom. Az általam készített kérdőívet 214 fő töltötte ki. Próbáltam törekedni arra, hogy a Békés megyei érintett lakosságot jól modellezzem a mintámban. A KSH adatai alapján a mintám belső arányai közelítenek az alapsokaság jellemzőihez. A kutatást megelőzően 4 kutatási kérdést és 4 hipotézist fogalmaztam meg. 
695 |a fenntartható fogyasztás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a környezettudatosság 
695 |a kutatás 
695 |a zöld marketing 
700 1 |a Czuczi Enikő  |e ths 
700 1 |a Németh Dr. Szilárd  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41825/1/SZAKDOLGOZAT-ED-OYFNCB.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41825/2/%C3%96sszefoglal%C3%A1s-OYFNCB.pdf  |z Dokumentum-elérés