A vezetői érzelmi intelligencia hatása a vezető által alkalmazott motivációs eszközökre

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Göndör Angéla Kata
Other Authors: Köbli Tímea
Krajcsák Dr. Zoltán
Format: Thesis
Kulcsszavak:együttműködés
érzelmi intelligencia
motiváció
munkamotiváció
vezetői kompetencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41849
Description
Abstract:Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy van-e kapcsolat a munkahelyi vezető érzelmi intelligenciájának szintje és az általa alkalmazott motivációs eszközök között. Igaz-e az, hogy magasabb érzelmi intelligenciával rendelkező vezető inkább a dolgozó belső motivációjára kíván hatni?A dolgozat elméleti részében áttekintettem az érzelmi intelligencia különböző definícióit, meghatározásait. Majd egy általam kiválasztott csoportosítási szempont szerint a teljesség igénye nélkül bemutattam a különböző érzelmiintelligencia-modelleket.Ezt követően igyekeztem érzékeltetni az érzelmi intelligencia jelentőségét. A különböző modellekben az közös pont, hogy mind szerint az érzelmi intelligencia befolyásolja az interperszonális kapcsolataink minőségét, eredményességét. És mivel a vezető-beosztott viszony is ilyen, ezért mindenképp hatással lesz rá.Az érzelmi intelligencia után kitértem a másik változó, tehát a motiváció fogalmának meghatározására.Az elméleti fogalmak kifejtése után a kutatásom célcsoportját és módszerét foglaltam össze.Több szempont figyelembevételével a kutatást a McDonald’s dolgozóival végeztem. Az adatfelvételhez kérdőívet használtam, amely két fő részből állt.A dolgozat harmadik része a kutatás kiértékelése.A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a hat motivációs eszközből ötnek az alkalmazása függ a vezető érzelmi intelligenciájának szintjétől. Tehát a válasz a kutatási kérdésemre az, hogy „Igen, van kapcsolat a vezető érzelmi intelligencia szintje és az általa alkalmazott motivációs eszköz között.Ezt az eredményt figyelembe véve azt gondolom, hogy azoknak a cégeknek, amelyek vezetői egyszerre több beosztottal dolgoznak együtt és aktívan részt vesznek a mindennapi működésben, érdemes a jövőben a vezetők kiválasztásánál az érzelmi intelligencia szintjét is mérni és ez alapján is dönteni arról, hogy ki alkalmas vezetőnek és ki nem.