A digitális kommunikáció előnyei és buktatói a Covid-válság árnyékában vállalatok megoldásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bede Polla Blanka
További közreműködők: Karé Emőke
Németh Dr. Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
digitális kommunikáció
egyén és szervezet
szervezeti kommunikáció
szervezeti magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41878

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg41878
005 20221011101745.0
008 221011suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bede Polla Blanka 
245 1 2 |a A digitális kommunikáció előnyei és buktatói a Covid-válság árnyékában  |b vállalatok megoldásai  |c Bede Polla Blanka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A Covid-járvány hatására számos cégnél átalakult a belső kommunikáció. A világjárvány előtt szinte mindenütt a szóbeli információcsere volt jelen és a szervezetek ragaszkodtak ahhoz, hogy a dolgozóik személyesen találkozzanak, a meetingeken jelen legyenek. Mára már a modern vállalatokban dolgozóknak el kellett sajátítaniuk számos új digitális eszközrendszer használatát, mivel a megváltozott munkarendeknek köszönhetően felerősödött az online kommunikáció jelentősége.  Az eddig megszokott szóbeli kommunikációs forma helyett meg kellett tanulni kizárólag e-maileken, videó- és hanghívásokon, üzeneteken keresztül hatékonyan kommunikálni. 2020 elejétől kezdve a legtöbb cég bevezette az információ digitális módon való továbbítását, és alkalmazza annak ellenére is, hogy pillanatnyilag már személyesen is megoldható a kommunikáció. Kutatásom célja az volt, hogy feltérképezzem a megváltozott belső kommunikáció hatásait. Ehhez kérdőív formájában tettem fel kérdéseket egy járműkereskedelmi cég dolgozói számára, és azt vizsgáltam, hogy az új kommunikációs eszközök használatával miként sikerült fenntartani a vállalat hatékonyságát. A válaszokból kiderül többek között, hogy milyen hatással van a kommunikációra az otthoni munkavégzés, miként élték meg a digitális átállást és, hogy a vállalat szoftverrendszerei kellő segítséget nyújtanak-e a mindennapi munka során. A kutatásom elvégzéséhez kevert módszertant alkalmaztam. Először kérdőív segítségével gyűjtöttem adatokat a szervezet munkavállalóinak körülbelül felétől, majd három interjú keretében a vállalat vezető személyeinek tettem fel a témával kapcsolatban kérdéseket. Az eredmények azt mutatják, hogy a vizsgált szervezet hatékony tudott maradni a Covid-válság okozta átrendeződés ellenére is. A munkavállalók elégedettek a digitálisan használt kommunikációs csatornákkal, melyeket a vezetők elmondása alapján folyamatosan tovább is fejlesztenek. A kutatás emellett rámutatott néhány kisebb hiányosságra, melyek a hatékonyság növelése érdekében a jövőben orvosolandók. 
695 |a digitalizáció 
695 |a digitális kommunikáció 
695 |a egyén és szervezet 
695 |a szervezeti kommunikáció 
695 |a szervezeti magatartás 
700 1 |a Karé Emőke  |e ths 
700 1 |a Németh Dr. Tamás  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41878/1/Bede%20Polla_SAO8G0_Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41878/2/Titkositasi%20kerelem_Bede%20Polla_2022.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41878/3/BA_O_Bede_Polla.pdf  |z Dokumentum-elérés