A koronavírus hatása a bankszektorra Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hölczl Balázs
További közreműködők: Fülöp Dr. Sándor
Kucska Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:ábraelemzés
infláció
koronavírus-járvány (COVID-19)
ROA
ROE
SWOT-elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41933

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg41933
005 20221011101917.0
008 221011suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Hölczl Balázs 
245 1 2 |a A koronavírus hatása a bankszektorra Magyarországon  |c Hölczl Balázs  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Mikor 2020 márciusában az első koronavírussal fertőzött beteget azonosították, mindannyian tudhattuk, hogy –Európa többi országához hasonlóan – lezárásokra kerül sor. Ez meg is történt nem sokkal a vírus első felbukkanása után, majd egyre több szektort kezdett veszélyeztetni. Az egyértelmű kérdés megfogalmazódott bennem is, hogy mi lesz a gazdaságunk motorjával, a bankokkal. Ezért szakdolgozatom fő célja, hogy mélyebb betekintést nyerjek a bankszektor működésébe és alakulásába a Covid-19 világjárvány idején.Továbbá felmerült bennem, hogy megvizsgáljam mekkora hatással is volt ez a hitelintézetekre és milyen kihívásokkal kellett megküzdeniük. Dolgozatomban egyenlően fontosnak tartottam a szekunder és primer kutatásokat, így ezekkel igyekeztem a hazai bankszektort jobban átlátni. Szekunder kutatásomban felfedeztem, hogy a két fő teljesítménymutató a kereskedelmi bankoknál észlelhetően csökkent. Alaposabban utánajártam, hogy a nyolc általam vizsgált hitelintézetből a legnagyobb csökkenést produkáló vállalat ROE és ROA mutatója milyen okból csökkent. A hitelezési moratórium működését is sikerült megérteni, illetve láthatóvá vált, hogyan hat ez a bankok mérlegére. Ezen túl az MNB intézkedéseit, az infláció változását és a digitalizáció alakulását is körbejártam. Primer kutatási módszerként az interjút választottam, mert úgy gondolom ez a legjobb megoldás, hogy több perspektívából is megismerhessük ezt a témakört, továbbá ez segít belelátni a bankszektorban dolgozó munkavállalók pandémia alatti életébe. Interjúalanyaim között volt treasury vezető, jogérvényesítő asszisztens, telefonbanki ügyintéző, és digitális üzletfejlesztési tanácsadó is, akik mind különböző bankokból jöttek. Fontosnak tartottam, hogy amikor interjúalanyaimat kiválasztom, legyen legalább egy, aki egy kisbanktól jött. Ebből a kutatásból láthatóvá vált, hogy a legfőbb gondot a homeoffice-ból történő munkavégzés okozta, ám az is látható, hogy az egyes bankoknál máshogy vélekedtek róla, illetve más ütemben történt az átállás a digitális munkavégzésre. Észlelhető volt, hogy a kisbankra nagyobb hatással volt ez a változás, több problémát is okozott. Továbbá a bank szempontjából készítettem egy SWOT elemzést a távoli munkavégzésre vonatkozóan. Következtetésként levonható, hogy a kereskedelmi bankokat, bár hirtelen és meglehetősen nagy mértékben érintette a koronavírus járvány, az MNB intézkedései, és a járvány viszonylag gyors lefolyása (illetve a későbbi jóval enyhébb intézkedések) miatt ez minimalizálódhatott. 
695 |a ábraelemzés 
695 |a infláció 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a ROA 
695 |a ROE 
695 |a SWOT-elemzés 
700 1 |a Fülöp Dr. Sándor  |e ths 
700 1 |a Kucska Judit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41933/1/H%C3%B6lczl_Bal%C3%A1zs_UU4HAC.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/41933/2/H%C3%B6lczl_Bal%C3%A1zs_UU4HAC_%C3%96sszefoglal%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés