Különböző iskolázottságú Z generációs fiatalok munkahelyi motivációja.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kiss Viktória
További közreműködők: Kártyás Péter
Nikolettiné Virág Edina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:alacsony iskolázottság
felsőfokú végzettség
motiváció
munkahelyválasztás
Z gereráció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42004
Leíró adatok
Kivonat:A kutatásom során a Z generáció tagjaira fókuszálok, akik 1995 és 2010 között születtek, viszont rendelkeznek már valamilyen munkaerőpiaci tapasztalattal, vagy éppen most lépnek be a munkaerőpiacra. Ezek a fiatalok különböző iskolázottsági szinttel rendelkeznek legmagasabb iskolai végzettség szempontjából: általános iskola, szakmai oklevél, középiskolai érettségi, felsőoktatási szakképzés, egyetemi alap- és mesterdiploma. Ezen belül is nagyon érdekes téma a pályakezdők helyzete a munkaerőpiacon, számomra különösen fontos, hiszen én is az leszek, amint elvégzem az egyetemet és egy állandó munkahelyet kezdek keresni magamnak.Eddigi gyakorlati munkáim során a recruitment területén sikerült elmélyülnöm, kifejezetten fizikai munkákra toboroztam kollégákat, így meglehetősen sok tapasztalatom van a velük való közös munkában. Az igaz, hogy legtöbbször nem pályakezdők voltak, így különösen érdekel, hogy a kortásaim, akik hozzájuk hasonló életkörülményekkel, hozzáállással, lehetőségekkel rendelkeznek, hogyan élig meg a munkaerőpiacra történő belépést.Annak érdekében, hogy elemezni tudjam ezen Z generáció fiatal munkavállalók munkahelyi motivációját, munkahelykeresési preferenciáit, kitöltettem velük egy kérdőívet. A kérdéssor összesen 48 kérdésből állt. Három csoportba lehetett sorolni a kérdéseket. Első sorban demográfiai kérdések voltak, kiegészülve a tanulmányi tapasztalatokat, munkaerőpiaci helyzetet, elképzeléseket felmérő kérdésekkel. A másik két kérdés csokor pedig a munkahelyi motiváció mibenlétét és a munkahelykeresési preferenciák feltérképezését célozta meg.A kérdőívet 178 fő töltötte ki, ebből 43% tartozott az alacsonyabb iskolázottsággal rendelkezők csoportjába és 57% pedig magasabb iskolázottsági szinttel rendelkezett.Általánosságban azt a következtetést tudtam levonni az eredmények elemzését követően, hogy a kitöltők az esetek nagy többségében a szakirodalom által megfogalmazottaknak megfelelően gondolkodnak az adott témában. Vagyis jellemző a kitöltőkre az, mint minden Z generációs fiatalra. A két csoport eredményeit összehasonlítva pedig minimális különbség fedezhető fel a motivációs és a munkahelykereséssel kapcsolatos elképzeléseik között, viszont egyértelműen van.