Különböző iskolázottságú Z generációs fiatalok munkahelyi motivációja.
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | alacsony iskolázottság felsőfokú végzettség motiváció munkahelyválasztás Z gereráció |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/42004 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg42004 | ||
| 005 | 20221011102155.0 | ||
| 008 | 221011suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Kiss Viktória | |
| 245 | 1 | 0 | |a Különböző iskolázottságú Z generációs fiatalok munkahelyi motivációja. |c Kiss Viktória |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a A kutatásom során a Z generáció tagjaira fókuszálok, akik 1995 és 2010 között születtek, viszont rendelkeznek már valamilyen munkaerőpiaci tapasztalattal, vagy éppen most lépnek be a munkaerőpiacra. Ezek a fiatalok különböző iskolázottsági szinttel rendelkeznek legmagasabb iskolai végzettség szempontjából: általános iskola, szakmai oklevél, középiskolai érettségi, felsőoktatási szakképzés, egyetemi alap- és mesterdiploma. Ezen belül is nagyon érdekes téma a pályakezdők helyzete a munkaerőpiacon, számomra különösen fontos, hiszen én is az leszek, amint elvégzem az egyetemet és egy állandó munkahelyet kezdek keresni magamnak.Eddigi gyakorlati munkáim során a recruitment területén sikerült elmélyülnöm, kifejezetten fizikai munkákra toboroztam kollégákat, így meglehetősen sok tapasztalatom van a velük való közös munkában. Az igaz, hogy legtöbbször nem pályakezdők voltak, így különösen érdekel, hogy a kortásaim, akik hozzájuk hasonló életkörülményekkel, hozzáállással, lehetőségekkel rendelkeznek, hogyan élig meg a munkaerőpiacra történő belépést.Annak érdekében, hogy elemezni tudjam ezen Z generáció fiatal munkavállalók munkahelyi motivációját, munkahelykeresési preferenciáit, kitöltettem velük egy kérdőívet. A kérdéssor összesen 48 kérdésből állt. Három csoportba lehetett sorolni a kérdéseket. Első sorban demográfiai kérdések voltak, kiegészülve a tanulmányi tapasztalatokat, munkaerőpiaci helyzetet, elképzeléseket felmérő kérdésekkel. A másik két kérdés csokor pedig a munkahelyi motiváció mibenlétét és a munkahelykeresési preferenciák feltérképezését célozta meg.A kérdőívet 178 fő töltötte ki, ebből 43% tartozott az alacsonyabb iskolázottsággal rendelkezők csoportjába és 57% pedig magasabb iskolázottsági szinttel rendelkezett.Általánosságban azt a következtetést tudtam levonni az eredmények elemzését követően, hogy a kitöltők az esetek nagy többségében a szakirodalom által megfogalmazottaknak megfelelően gondolkodnak az adott témában. Vagyis jellemző a kitöltőkre az, mint minden Z generációs fiatalra. A két csoport eredményeit összehasonlítva pedig minimális különbség fedezhető fel a motivációs és a munkahelykereséssel kapcsolatos elképzeléseik között, viszont egyértelműen van. | |
| 695 | |a alacsony iskolázottság | ||
| 695 | |a felsőfokú végzettség | ||
| 695 | |a motiváció | ||
| 695 | |a munkahelyválasztás | ||
| 695 | |a Z gereráció | ||
| 700 | 1 | |a Kártyás Péter |e ths | |
| 700 | 1 | |a Nikolettiné Virág Edina |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42004/1/kiss.viktoria.hiteles%C3%ADtett.szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42004/2/BA_O_Kiss_Vikt%C3%B3ria.pdf |z Dokumentum-elérés |