Nagyvállalati controlling rendszer reorganizációja

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Schum-Bauer Ágnes
További közreműködők: Kresalek Péter
Krizbacher Barbara
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:controlling
Jedox
kontrolling rendszer
nagyvállalat
OLAP
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42118
Leíró adatok
Kivonat:A kutatásom célja az volt, hogy az olvasót bevezessem a kontrolling fontosságába, áttekintést adjak a kontrolling feladatairól, megismerkedjek egy jól működő vállalkozás kontrolling rendszerével, valamint, hogy igazolást nyerjen az az állítás, miszerint egy modern kontrolling rendszeren keresztül a munkatársak hatékonyságát jelentősen lehet növelni, hibázási lehetőségeket minimalizálni, illetve időt lehet megspórolni, amelyek hatékonyabbá teszik a vállalkozás működését.  Úgy gondolom témám nagyon aktuális, hiszen a mai világban rohamosan fejlődő informatikai megoldások mellett a vállalkozásoknak is fontos lépést tartaniuk. Az általam vizsgált Fusion Zrt. a közelmúltban cserélte le a korábban alkalmazott gyakorlatát egy fejlett kontrolling rendszerre, ezért volt lehetőségem megismerni az új rendszerrel járó előnyöket és a régi elavult módszer hátrányaiba is betekintést nyerhettem. A korábbi, elvavult módszer bemutatása és a Jedox bevezetésének ismertetése alapján igazolást nyert az állításom, miszerint egy fejlett rendszer segítségével rengeteg energiát, munkaórát és hibát lehet kiküszöbölni a mindennapi munkavégzés során, emellett a gyors reagálás képességével fent lehet tartani a versenyképességet és tartani a lépést a konkurenciával. A Jedox program ismeretével, kis ráfordítással gyors és precíz válaszokat és előrejelzéseket tudunk adni változásokra, ugyanakkor a rendszer kiváló elemzési és vizualizációs képességekkel is rendelkezik. Legyen szó pénzügyről, értékesítésről, humán erőforrásról, marketingről vagy beszerzésről – minden üzleti egység közös képet kap az összes releváns pénzügyi és működési adatról. Ennek alapján közösen tudnak stratégiai és operatív terveket készíteni, és ezek megvalósulását folyamatosan mérni, nyomon követni és javítani. Leegyszerűsíti az üzleti együttműködést, és a döntéshozók hatékonyabban hozzák meg a múltbéli adatokon alapuló döntéseket.