Ripca Kft. belföldi, külföldi beszerzései - Just in time rendszere a sikeres értékesítéshez

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tógyer Tibor
További közreműködők: Pallay Gergő
Kulcsszavak:anyagellátási tevékenység
autóipar
kereskedelem
piaci lehetőségek
vám- és kereskedelempolitika
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42119
Leíró adatok
Kivonat:A záródolgozatom célja a Ripca Kft. gazdasági szereplőkkel történő együttműködésének prezentálása és ellátási láncban való elhelyezkedése, annak az elemzése alapján olyan ajánlások megfogalmazása, amelyeket követve a vállalati szereplők számára sikeresnek tekinthető együttműködéseket lehet megalapozni. A vállalat célja a Just In Time rendszer kibővítése mely lehetőséget biztosít a pandémiát követő recessziókkal teli időszak gazdaságos átvészelését. A záródolgozathoz felhasznált adatok a céges adatbázis alapján és mint részben a személyes szakmai tapasztalataim során kerültek a bírtokomba. A Ripca Kft. részéről, mint felhatalmazott képviselő – a megfelelő döntéshozói beosztás birtokában Pallay Gergő. Gergő, aki a cég kereskedelmi és beszerzési vezetője, illetve közvetlen felettesem készségesen válaszolt minden kérdésemre, illetve a gondolatmeneteimet a kellő odafigyeléssel kiegészítette, ezzel is fejlesztve a saját készségeimet és az ismereteimet a cég működésével kapcsolatban. A záródolgozatomban ismertettem a vállalat kereskedelmi rendszereit, informatikai hátterét és fontosabb partneri/beszállítói kapcsolatait. Kiemeltem a VMI és a Just in time rendszer fontosságát a beszerzéstől a raktározáson át az értékesítésig. Kiemelten foglalkoztam a Ripca Kft ellátási rendszerében elfoglalt pozícióira és szerepeire. Ismertetve azt, hogy a vállalat vagy, mint importőr vagy az importőrök, mint kiemelt első lépcsős kereskedelmi partnereként végzi tevékenységeit. Ahogy nem csak a hazai, de a nemzetközi gazdaság is felborult a COVID-19 hatásaitól, a kereskedelmi cégekre egyre nagyobb nyomás nehezedett. A pandémia jelentette kihívásoknak való megfelelés érdekében a vállalkozásoknak határozott módon kellett reagálniuk világszerte. A világjárvány következtében a Ripca Kft, a munkahelyem új tevékenysége új szakaszba lépett. Felismerve, hogy eljött az ideje, hogy felkutassuk és megragadjuk a frissen vagy akár véletlen adódó lehetőségeket. Dolgozatomban részleteztem, hogy a pandémiát követő időszakban a cég gazdasági vezetése elemezte a piaci helyzetét, milyen károk érték a vállalatot, milyen anyagi és szakmai vagy kapcsolati veszteségek vesztek el az elmúlt két év során. A levont tanulságokból származó konklúziók gyűjtése segített a gazdasági mélyrepülés utáni felépülésében. Ennek eredménye volt az ellátási rendszerünk frissítése, új kereskedelmi partnerek felkutatása. A megszerzett piaci pozícióinkat kamatoztatva fejlesztettük tovább a vállalat kereskedelmi tevékenységeit és platformjait. Az új beszállítók új termékeket melyek új vásárlókat eredményeztek számunkra. Ajánlásom szerint a Ripca Kft-nek folytatnia kellene a külföldi kereskedelmi partnerek felkutatását, hiszen a kedvező uniós adózási rendszernek hála kedvező árakkal tudnánk további hazai piaci szegmensekben is megjelenni a főtevékenységi körünkhöz megfelelő termékekkel.