Felelős vállalat, felelős munkavállaló. Javítja-e felelősségvállalás a munkavállalói elégedettséget vagy az elkötelezettséget?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szalay-Nagy Emese
További közreműködők: Győri Dr. Zsuzsanna
Széll Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
elégedettség
elkötelezettség
felelősség
társadalmi felelősségvállalás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42147
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom egy hatalmas, és véleményem szerint sosem aktuálisabb témát ölel fel. Elvárhatjuk-e a gazdasági intézményektől, hogy úgy működjenek, hogy ne a profitjuk legyen az elsődleges szempont, hanem az, hogy valami értéket képviseljenek a világban?  Panem et Circenses, vagyis Kenyeret és Cirkuszt. A római időkben a szórakozás által elterelték a nép figyelmét a problémákról. Ma ugyanezt tapasztalhatjuk, csak másképp. Az internet, és a média által generált hatalmas információáramlat képes az embereket befolyásolni, és olyan irányba terelni, ahol bizonyos érdekek húzódnak. Ez az érdek pedig nem más, mint a pénz felhalmozása. Hosszú távon a megoldás mindennemű probléma megoldására az oktatás. Minél több felvilágosult ember döbbenjen rá arra az alapigazságra, hogy a kevesebb több, a fogyasztói társadalom nem életképes hosszútávon. Véleményem szerint elvitathatatlan tény, hogy a közösségek szerepe, és a problémák közösségeken belüli megoldása nagyon kiugró mértékben fel fog értékelődni az elkövetkezendő időkben. A gazdaság felelősséggel tartozik az emberek mindennapi problémáiért. A piacgazdaság megoldja a saját problémáit, de vajon ha beültetjük ebbe a modellbe a felelősségvállalást, hogyan alakulhatnának a gazdasági, társadalmi, és emberi folyamatok?