Egy 60 éves brand XXI. századi megközelítése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Urbán Elizabet Gréta
További közreműködők: Czeinszing Miklós
Kulcsszavak:20. század
élelmiszer-kereskedelem
élelmiszeripar
közvéleménykutatás
marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42172

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg42172
005 20221111081431.0
008 221111suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Urbán Elizabet Gréta 
245 1 0 |a Egy 60 éves brand XXI. századi megközelítése  |c Urbán Elizabet Gréta  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a ÖSSZEFOGLALÁS Projekt rövid összegzése A projekt megvalósítási helyszínén (6447 Felsőszentiván, Szent István u. 18.) a vágóhíd és a húsüzem 1954-ben nyílt meg, azaz 69 éve működik. Az alapító, Krascsenics Ignác a technológiát és a termékeket folyamatosan fejlesztette. Kiváló ízvilágú, prémium termékeket gyártott. A füstölt árunál azóta is a hagyományos, bükkfán füstölési technológiát alkalmazza a húsüzem. Az alapító halála után a vágóhíd irányítását családtagjai vették át. Tekintettel arra, hogy a korábbi üzemeltető a vágóhíd üzemeltetésével fel kívánt hagyni, a termelést fokozatosan lecsökkentette, minközben a termékek iránti igény meghaladta a termelés volumenét. 2020-ban 240 tonna tőkehúst állított elő az üzem. Ennek a jelentősebb része 216 tonna sertés, a maradék 24 tonna marhahús. A vágóhíd (és a hozzá tartozó üzletek) működtetését 2021-ben átvette a Csüdi-Hús Kft.. A társaság 2017-ben jött létre alapvetően más üzleti tevékenységre. Az egészségügyi vészhelyzet kialakulásával 2020-ban nagyon komoly árbevétel-visszaesés következett be. A válság okozta nehézségek a cég által végzett tevékenységi körben nem voltak kezelhetők. A cégbe 2021-ben új befektető érkezett, mely a cég működésében stratégiai döntést hozott: az élelmiszeriparban folytatódik a termelés, mely a válságnak sokkal kevésbé kitett ágazat. A társaság tulajdonosának határozott célkitűzése az értékek megőrzése mellett a vágóhíd modernizálása és a termelési kapacitás bővítése.  Kérdőív A kérdőív felvétele során nem volt meghatározott célközönségünk, hiszen szerettük volna ha a felmérésünk mindenkihez eljut, kortól és nemtől függetlenül, így felállítva egy általános képet arról, hogy az fogyasztók mit gondolnak a vállalatunkról illetve, hogy ha éppen nem ismerik akkor szeretnék-e megismerni. A cég részére új információval bírt a kérdőívből feldolgozva, hogy választ kell adni az egy és két személyes háztartásokra is, ami alapvetően a kicsomagolt áruk súlyát, kiszerelését jelenti. Ez szorosan kapcsolódik a fentiekben ismertetettekhez. A brand elindításához képest eltelt időben sok változás történt, ami egyértelműen a felgyorsult világból fakad. Ez kihat mindenre. A technikára, a társadalom szerkezetére, de legfőképp a fogyasztási szokásokra. Ebben a gyakorlati helyemnek is tartani kell a lépést, mert a valódi tétje a fennmaradás. Ez azonban kettős. Egyrészt magának az étkezési kultúrához tartozó íz és aromavilág fenntartása, másrészt a vállalkozásban dolgozó emberek munkája és vásárlóerejének megtartása a cél.  Előzetesen megkívánom jegyezni, hogy a szakmai gyakorlatom során egy olyan világba sikerült betekintenem, amely keveseknek adatik meg.  Fontosnak tartják a modernizációt, az automatizálást. Ezek esetében, forrásteremtésre pályázati eszközöket használnak. Mindezt úgy teszik, hogy ez ne menjen a megszokott és joggal elvárt minőség rovására. A vásárló a kereskedelemben a legnagyobb érték, amire a cég valamennyi munkatársa kiemelt figyelmet szentel. Mindenkit arra biztatok, hogy amennyiben teheti kóstolja meg a cég termékeit, garantáltan mindenki talál benne kedvére és ízlésére valót. A régi egyértelműen nem rossz, az ismeretlen lehet nagyon ízletes. A brand iparjog-védelem alatt áll, ezért a tulajdonosok, teljesen érthető módon nem járultak hozzá olyan adatok közzétételéhez, amelyek esetleges harmadik fél felhasználásával, az eredeti tulajdonosoknak, joghátrányt vagy piacvesztést jelentene. 
695 |a 20. század 
695 |a élelmiszer-kereskedelem 
695 |a élelmiszeripar 
695 |a közvéleménykutatás 
695 |a marketing 
700 1 |a Czeinszing Miklós  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42172/1/Urb%C3%A1n_Elizabet_Gr%C3%A9ta_E8UJ7I.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42172/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42172/3/%C5%B0rlap.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42172/4/z%C3%A1r%C3%B3-dolgozat-%C3%B6sszefoglal%C3%A1sa_Urb%C3%A1n_Elizabet_Gr%C3%A9ta_E8UJ7I.pdf  |z Dokumentum-elérés