Felelős vállalat-felelős munkavállaló Vonzó-e a vállalati felelősség a jelenlegi és a potenciális munkavállalók számára?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vanó Petra
További közreműködők: Barna Réka Dorina
Győri Dr. Zsuzsanna
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
dolgozók elégedettségi vizsgálata
elégedettség
elkötelezettség
társadalmi felelősségvállalás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42199

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg42199
005 20221111081528.0
008 221111suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Vanó Petra 
245 1 0 |a Felelős vállalat-felelős munkavállaló  |b Vonzó-e a vállalati felelősség a jelenlegi és a potenciális munkavállalók számára?  |c Vanó Petra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom megalkotása közepette szembetűnő volt, hogy a vállalati társadalmi felelősségvállalásról, illetve annak témaköreiről számtalan szakirodalom áll rendelkezésünkre. Ezek a források rendkívül hasznosak lehetnek azon hazai szervezeteknek, akik még nem igazán érzik magukat magabiztosnak a CSR gyakorlati alkalmazásában. Dolgozatom elején kitértem arra, hogy a magyarországi munkaerőpiacon jelenlévő multinacionális leányvállalatok jó példát mutathatnak hazai vállalatainknak. Sokat tanulhatnak ezen vállalatok CSR stratégiájából, hogyan vállhatnak igazán felelősségteljes szervezetté. Az elméleti összefoglalómban törekedtem arra, hogy kellőképp leírjam azokat az eszközöket, különféle módszereket, intézkedéseket, melyet egy valóban felelős vállalat alkalmazhat.  Jelenleg számtalan meghatározás él a köztudatban, így a lehetőségek tárháza igen széleskörű. Sok esetben bonyodalmat okozhat ennyi fogalom között eligazodni, sok esetben viszont mégsem, hisz így a különböző vállalatok megtalálhatják a számukra legmegfelelőbbet, melyet előszeretettel tudnak majd alkalmazni.  A felelős magatartásnak kétségtelenül a munkavállalók a legnagyobb haszonélvezői. Segít számukra megőrizni a munka-magánéleti egyensúlyt, illetve az egyik legnagyobb értéket, mégpedig az egészségüket. A megfelelő munkahelyi légkör, biztonság, empatikus vezetői réteg mind nagyrészt hozzájárul ezekhez. Ugyanakkor a vállalatok is profitálnak az alkalmazottak elégedettségéből, azáltal, hogy lojális, megbízható, motivált és természetesen az egyik legfontosabb, hogy elkötelezett munkavállalókat kapnak.  A kvantitatív kutatásom során szerettem volna minél relevánsabb képet kapni arról, hogy vonzó-e a társadalmi felelősségvállalás a jelenlegi, illetve a potenciális munkavállalók számára. Továbbá, arra is kíváncsi voltam, milyen mértékben és hogyan viszonyulnak a CSR témaköréhez. Az eredményeket látva bebizonyosodott, hogy azok a vállalatok, akik felelős magatartást tanúsítanak, pozitív mértékben befolyásolják az alkalmazottak elégedettségi szintjét. Az eredmények feldolgozásával fény derült arra is, hogy az anyagi javak mellett (pl. magas fizetés, extra juttatások) a pozitív visszajelzés és elismerés is igen nagy előnyt jelent a munkavállalók körében. Ez kiváló példa arra, hogy nem csak pénzzel lehet ösztönözni a szervezet tagjait.  A felmérésem egyik alapkoncepciója az volt, hogy minél több emberhez el tudjanak jutni feltett kérdéseim, ezen okból kifolyólak választottam a kérdőíves megkérdezést. Szerettem volna minél több választ és véleményt látni a CSR témában feltett kérdéseimről, ugyanis minden személy gondolatmenete más és más. Volt olyan kitöltő, aki egyértelműen tisztában volt a CSR fogalmával, azonban akadt csekély mennyiségben olyan is, aki még sajnálatos módon nem.  Záró gondolataimat egy javaslattal szeretném befejezni. A fent említett okokból kiindulva, fontosnak tartanám a vállalati társadalmi felelősségvállalást beépíteni a középfokú tanulmányokba, csak úgy, mint ahogyan például a pénzügyi ismeretek jelen vannak az edukációs tananyagokban. Ahogy azt már dolgozatomban párszor említettem, egyre feltörekvőbbnek mondható a CSR jelensége és ismerete, azonban számos vállalatnál ez még igen csak gyerekcipőben jár. 
695 |a CSR 
695 |a dolgozók elégedettségi vizsgálata 
695 |a elégedettség 
695 |a elkötelezettség 
695 |a társadalmi felelősségvállalás 
700 1 |a Barna Réka Dorina  |e ths 
700 1 |a Győri Dr. Zsuzsanna  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42199/1/Szakdolgozat_Van%C3%B3%20Petra_INR0YQ.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42199/2/BA_O_Van%C3%B3_Petra.pdf  |z Dokumentum-elérés