A mesterséges intelligencia és robotika forradalmának hatása az autóiparra
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | autóipar elektromos autó mesterséges intelligencia önvezetés robotok vezetéstámogató rendszerek |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/42237 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg42237 | ||
005 | 20221111081614.0 | ||
008 | 221111suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Nyirati Csaba | |
245 | 1 | 2 | |a A mesterséges intelligencia és robotika forradalmának hatása az autóiparra |c Nyirati Csaba |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Szakdolgozatom témájának a mesterséges intelligencia és robotika forradalmának az autóiparra gyakorolt hatását választottam. Az elmúlt években, évtizedekben rohamosan felgyorsult az emberiség fejlődése a műszaki területeken hála a mesterséges intelligenciának és a robotikának is, területet nyitva ezzel számos technológiai innovációnak. Az egyik legdinamikusabban fejlődő terület, mely ezeket a technológiákat alkalmazza az autóipar, kézenfekvő választás tehát a kutatásomat a járművekben megtalálható vezetéstámogató rendszerek köré felépíteni. Irodalomkutatásom első fejezetében a mesterséges intelligenciát vizsgáltam. Mára a technológiai ipar fontos részévé vált a mesterséges intelligencia, az informatika olyan ágazata, mely az intelligens, emberi gondolkodáshoz hasonló képességekkel bíró rendszerek létrehozását tűzte ki célul. Szakdolgozatomban kitértem még továbbá a technológia kialakulásának legfontosabb mérföldköveire, mint például a Turing tesztre, melynek lényege, hogy amennyiben a kiértékelő nem tudja egyértelműen meghatározni melyik beszélgetőpartnere volt a gép, az adott gép átment a teszten. Következő témaköröm a robotika kutatása volt, melynek célja az olyan gépek tervezése, amelyek segítik és támogatják az embert, felhasználva ehhez számos tudományterületet. Történelmének kutatása során megvizsgáltam a technológia elődjének számító automaták működését, valamint az első legyártott robotkarokat, automata hegesztősorokat melyeket jellemzően az autóiparban alkalmaztak a gyártási folyamatok felgyorsítására, pontosabbá tételére. Tekintettel arra, hogy az autóipar a mesterséges intelligencia és a robotika egyik legnagyobb felhasználója, ennek a vizsgálatával is foglalkoztam szakdolgozatom irodalomkutatása folyamán. Az autóipar kialakulását kutatva bemutattam a legelső gyártókat, a korai modellek jellemzőit, és a különböző meghajtási módokat. A legfejlettebb technológiákat alkalmazó jövő autóinak kutatása során bemutattam az elektromos autók jellemzőit és működését, legfontosabb alkotórészeit, mint a villanymotor, akkumulátorok, töltők, EPCU, akkumulátor-kezelő rendszer, elektromos teljesítményvezérlő egység. A kutatásom célja az emberek véleményének felmérése a modern, mesterséges intelligenciát és robotikát felhasználó autóipari technológiákról, valamint annak tanulmányozása, hogy a rengeteg újítás és fejlődés hogyan változtatta meg az életüket, és a szokásaikat és mit gondolnak arról, hogy milyen irányba tart a világ és ez hogyan fogja befolyásolni az életüket a jövőben a mindennapokban. Kvantitatív kutatásomhoz kérdőíves módszert választottam, melynek kitöltésére online biztosítottam lehetőséget. A kérdőív 13 kérdést tartalmazott, melyből az első 4 a demográfiai kérdéseket foglalta magába, a továbbiak pedig a vezetéstámogató rendszerekkel voltak kapcsolatosak. Szakdolgozatomban három hipotézist fogalmaztam meg, melyek a következők: Az emberek inkább a passzív vezetéstámogató rendszereket részesítik előnyben, mint az aktív, kormányzásba vagy gyorsításba / lassításba is beavatkozó rendszereket. Biztonság és kényelem szempontjából a felhasználok fontosnak tartják a vezetéstámogató rendszereket. Az emberek az új, innovatív, mesterséges intelligencia által vezérelt automatizált vezetéstámogató rendszerekkel szemben kezdetben bizalmatlanok. | |
695 | |a autóipar | ||
695 | |a elektromos autó | ||
695 | |a mesterséges intelligencia | ||
695 | |a önvezetés | ||
695 | |a robotok | ||
695 | |a vezetéstámogató rendszerek | ||
700 | 1 | |a Kaderják Gyula |e ths | |
700 | 1 | |a Kardos Miklós |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42237/1/A%20mesters%C3%A9ges%20intelligencia%20%C3%A9s%20robotika%20forradalm%C3%A1nak%20hat%C3%A1sa%20az%20aut%C3%B3iparra.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42237/2/A%20mesters%C3%A9ges%20intelligencia%20%C3%A9s%20robotika%20forradalm%C3%A1nak%20hat%C3%A1sa%20az%20aut%C3%B3iparra%20%C3%B6sszefoglal%C3%A1s.pdf |z Dokumentum-elérés |