A telekommunikáció és informatika szerepe a 2020-as gazdasági transzformációban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Lovas Tibor
Other Authors: Avornicului Dr. Mihály Szilárd
Bakó Barna
Format: Thesis
Kulcsszavak:adatbiztonság
ábrák
biztonság
gazdaságinformatika
hálózat
informatika
információbiztonság - adatbiztonság
távmunka
telekommunikáció
ügyfélazonosítás
vállalatcsoport(ok)
vizsgálat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42280
Description
Abstract:A szakdolgozat elsődleges célja megvizsgálni, hogy a telekommunikáció és informatika miképpen vált a vállalati munkafolyamatok egyik legmeghatározóbb kiszolgálói felületévé. Részletezi, hogy milyen szerepet töltött be a 2020-as gazdasági transzformáció és pandémia előtt, illetve alatt a szervezetek életében azáltal, hogy áttekinti, hogy a pandémiát megelőző időszakban mekkora jelentőséget tulajdonítottak a vállalatok ezen tényezőknek, milyen vezetői és digitális felkészültséggel bírtak, illetve, hogy mennyire volt jellemző rájuk az IT alapú vállalati funkciók használata. Tanulmányozza, hogy ezen jellemzők mekkora hatást gyakoroltak a vállalatok versenyben maradásának alakulására, ezzel választ keresve arra, hogy az informatika milyen mértékben vált elengedhetetlenné a pandémia időszaka alatt. Áttekinti, hogy a távmunkához szükséges előfeltételek megteremtése során milyen nehézségekkel és kérdésekkel kellett szembenézniük a szervezeteknek, illetve, hogy ezen feltételek milyen arányban voltak biztosítottak a vizsgált időszak előtt és alatt. Elemzi a digitális felkészültségnek és a szervezetek méretbeli és tevékenységbeli különbözőségeinek a pandémia során kialakult következményeit. Ezen vizsgálatok alapján választ nyújt arra, hogy létfontosságúvá vált-e a megfelelő informatikai infrastruktúra megléte, illetve, hogy mekkora mértékű jelentőséggel bírt a pandémia miatt kialakult nehézségek kezelésében. Másodsorban áttekinti a hétköznapi használathoz is köthető kihasználtsági mutatókat, és többek között választ ad arra, hogy milyen biztonsági problémák és sérülékenységek merültek fel az informatika hétköznapi és a dolgozók nagy mértékű fizikai szeparációját áthidaló használata következtében. Áttekinti a távoli asztali kapcsolat létrehozásának, a vállalatok belső hálózatához történő csatlakozásának, a VPN használatnak és a belső rendszereken tárolt állományok hozzáférésének veszélyeit, illetve az ezen elérések biztosításához használható azonosítási lehetőségek jellemzőit és ezek biztonsági szintjét. Megvizsgálja a kommunikációs csatornák gyengepontjait, és a kommunikációt bonyolító módszerek és eszközök biztonságosságának mértékét.