Online marketingkommunikáció megvalósítása a MÁV-START marketingstratégiájában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szarka Péter
Other Authors: Diamant Tünde
Kulcsszavak:kommunikáció
marketing
MÁV-START
stratégia
vevőszerzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42298
Description
Abstract:Bár jelenleg nem a kommunikáció és a marketing területén dolgozom, korábban személyes ügyfélszolgálat munkakörben szereztem tapasztalatot az ügyfélkapcsolatok területén. Ennek ellenére dolgozatomban igyekeztem bemutatni azokat a folyamatokat (kommunikáció, marketing), amelyek szükségesek ahhoz, hogy az utas a megfelelő információk birtokában megszervezhesse utazását.   Tájékoztatást nyújtottam arról, hogyan, milyen arculati jellemzőkkel jelenik meg a vasúttársaság a szolgáltatói piacon. Vázoltam a kommunikáció és marketingkommunikáció területét érintő folyamatokat.   Említést tettem, hogy az utazóközönség milyen módon kerül tájékoztatásra, milyen értékesítési módokon keresztül tudja a szolgáltatást igénybe venni, az egyes módokhoz milyen előnyök, hátrányok párosulhatnak. Bemutattam néhány példát, hogy a klasszikus személyszállítási szolgáltatáshoz milyen egyéb szolgáltatások igénybevétele is párosulhat.   A záró részben pedig a vevőszerzés folyamatairól, valamint az utasészrevétel-kezelés fontosságáról írtam. Dolgozatomban véleményt közöltem, javaslat tételére is sort kerítettem.   A vasúttársaság marketing tevékenységére vonatkozóan megállapítható, hogy az online marketingkommunikáció már megvalósult, azt fenntartani szükséges, illetve fejleszthető: Hirdeti szolgáltatását a honlapján, jelen van a közösségi médián (pl.: Facebook), igyekszik az utasokat az online jegyvásárlás irányába terelni, a pénztári/fedélzeti jegyáraknál kedvezőbb díjjal honorálva.