Az érzelmi intelligencia és az érzelmi munka

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szappanos Vivien
További közreműködők: Göndör András
Kőrösi Soma
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:érzelem
érzelmi intelligencia
érzelmi munka
intelligencia
toborzás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42369
Leíró adatok
Kivonat:ÖSSZEFOGLALÁSA saját érzelmeink a magánéletben és a munkahelyi életben is jelen vannak. A magánéleti és a munkahelyi interakciókban nagy szerepet játszanak az érzelmek. Hogy hogyan kezeljük az érzelmeinket, hogyan értjük meg a saját és a mások érzelmeit mind az érzelmi intelligencia szint alakulása okozza. Amilyen tág fogalomnak tűnik az érzelem, olyan sok tényezőre van befolyással az érzelmi intelligencia. Az érzelmeket, azonban olykor egy kívül álló személy, például munkáltató elvárása alapján kell alakítani. Abban az esetben, ha ez az elvárás olyan érzelmek kifejezésre készteti a munkavállalót, amelyek nem egyeznek meg a valósakkal, akkor érzelmi munkát végez. A szakdolgozatom témáját azért találtam relevánsnak, mert az érzelmi intelligencia egyre nagyobb hírnévnek örvend, úgy gondolom, hogy a fejlesztések és képzések ehhez képest még visszamaradottak.Kutatásom azt a kérdést járta körbe, hogy milyen kapcsolat áll fenn az érzelmi intelligencia és munka kötött. Fő hipotézisem, hogy magasabb érzelmi intelligenciához, alacsonyabb érzelmi munka társul. Kutatásom célcsoportja a toborzói munkavállalók voltak. A toborzók munkájuk során fontos, hogy az érzelmi intelligencia készségeit hasznosítani tudják. Fontos, hogy munkájuk során kiváló kommunikációs készséggel, az interperszonális készséggel és a magabiztossággal rendelkezzenek. A toborzók a jelöltekkel folytatott kapcsolattartás során fontos, hogy érzelmeikre hatással legyenek, ami érzelmi munkával járhat. A kutatásom online kitölthető kérdőívet használtam, így könnyen elérhetővé vált a toborzók számára. A kutatásomban 33 résztvevő toborzóra beigazolódott, hogy magasabb érzelmi intelligencia szinttel rendelkező, kevesebb érzelmi munkát végez. Másik hipotézisem, ami szintén beigazolódott, hogy az idősebb korosztálynak magasabb az érzelmi intelligenciája. Végül az eredmények kimutatták, hogy a kutatásban résztvevő toborzók globálisan magas az érzelmi intelligenciájuk. A kutatásomban arra az eredményre jutottam, hogy a toborzók érzelmileg végeznek munkát és ez számukra megterhelő. Aki magas érzelmi intelligencia szinttel rendelkezik, könnyebben alakítja érzelmeit az elvártakhoz, így számára kevesebb az érzelmi munka. Konklúzióként megállapítható, hogy a toborzók munkája során nagy szerepet tölt be az érzelmi intelligencia szintjük. Emiatt javasolnám, hogy a toborzók kiválasztásakor figyelembe kéne venni az érzelmi intelligencia szintjük alakulását.Nagy előnye származna a vállalatok számára, ha érzelmi intelligencia fejlesztéseket, képzéseket biztosítana a toborzók számára, egyrészről ezzel növelné a vállalat teljesítményét, másrészről a toborzók meg nagy sikereket érnének el a munkájuk során. Az érzelmi intelligencia fejlesztéseket már gyermekkorban lenne hasznos elkezdeni. A toborzók érzelmi megterhelését nem szabad elhanyagolni, fontos nagyon, hogy kezelni tudják, enélkül a kiégéshez vezető út vár rájuk. A kezelésére hasznos lehet a szupervízió, ami segítene a napi kihívások leküzdésében, különböző szituációk menedzselésében, hogy a napi próbatételeken ne érezzék érzelmileg megterhelve magukat.